De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Greetz, het online platform voor persoonlijke verrassingen, introduceerde deze week een nieuwe merkcampagne. Een campagne waarbij is gekozen voor een andere aanpak. Geen uitgebreide scripts of op pad met een groep acteurs en een flinke cameraploeg. Nee, deze keer staan alleen de ontvangers van de Greetz verrassing centraal. En natuurlijk ook het verhaal erachter.
Echte verhalen vertellen
De campagne die deze week van start is gegaan met een tv-commercial is in lijn met de nieuwe koers die Greetz wil varen. Met dit soort campagnes wil zij meer echte verhalen vertellen en echte mensen laten zien.
We zien dan ook hoe de 77-jarige Lenie en Aart uit Utrecht een prachtig boeket ontvangen van dochter Petra, omdat zij hen wil feliciteren met hun bijzondere verloving. “Dit doet wel wat met je”, aldus Aart na het lezen van de boodschap op de kaart. En Linda uit Friesland, zij ontvangt een lief bedankje van haar beste vriendin omdat zij altijd voor haar klaarstaat, ook in moeilijke tijden. De vriendinnen kennen elkaar al sinds groep 2 en zijn heel hecht.
Iedere verrassing heeft een eigen verhaal
Kijkers worden meegenomen in het verhaal dat achter een verrassing schuilgaat, verteld door de verzender. En tegelijkertijd zie je ook welke impact deze verrassing met boodschap heeft op de ontvanger. Een nieuw concept voor Greetz omdat door beeld en voice-over te matchen zowel ontvanger als verzender in de commercial te zien en horen zijn.
Daarnaast komen er een keer geen acteurs, vooraf gescreende omgevingen en woningen, scripts en grote cameraploegen aan te pas. Alles is gewoon ‘echt’ en ‘puur.’
De tv-commercials zijn te bekijken op de website van Greetz.
Doorvertaling online videoconcept
De merkcampagne van Greetz is een doorvertaling van Special Delivery, een online videoconcept van Greetz en contentbureau Bombilate dat al ruim anderhalf jaar een succes is. Mensen kunnen via greetz.nl iemand stilletjes opgeven voor het ontvangen van een verrassing die vlogger Piek van der Kaaden bezorgt. Ook voor deze commercial konden mensen zich opgeven en uit honderden aanmeldingen zijn enkele cases geselecteerd.
Verder lezen over Consument
Nieuws16.11.2024
Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Verder lezen over Storytelling
Entertainment06.04.2024
Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!
Gadgets12.07.2021
Storytel lanceert eigen e-reader in Nederland
Online16.11.2020
Operation Pandora: eerste levensechte science-fiction experience ter wereld
Next level StorytellingSocial Media28.05.2020
Zo gebruik je LinkedIn Stories (7 tips voor content)
Automotive04.03.2019
Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco
Drie Nederlandse mini-docu’s: Why Not NowDC Business21.06.2018
Een succesvol eerste jaar voor het allereerste spoken word-agency van Nederland
Entertainment25.07.2017
Nederlands Film Festival brengt het beste op gebied van Interactive
Media21.02.2017