Marketing12.10.2014

Geheime Nike automaat geeft gratis FuelBand accessoires


Van alle introducties van wearables was de introductie van de  Nike FuelBand toch de meest spraakmakende. Van de FuelBand werd ook veel verwacht, ’s werelds populairste sportmerk, een coole look en bomvol met software de jouw activiteiten gedurende de dag registreert aka NikeFuel. De Fuelbend moet dragers ook motiveren om meer te gaan bewegen. Het design is nog steeds prachtig, maar niet iedereen vind het dragen even comfortabel. De software is echter top en tja het is NIke en met het dragen geef je ook een beetje jouw lifestyle aan.

Om de FuelBand in de VS opnieuw te promoten heeft Nike de virale Nike Mystery campagne bedacht waarbij een automaat op een geheime plek in New York is geplaatst. Via de automaat kunnen gebruikers in ruil voor hun NikeFuel punten gratis Nike producten afhalen. De gratis producten zijn alleen verkrijgbaar voor NikeFuel punten die tot 24 uur van tevoren zijn verdiend. De x-factor van de campagne is dat de automaat nooit lang op een plek bleef staan en continue werd verplaatst naar een andere geheime locatie. Social media zorgde ook hier voor de buzz.

In 3D geprint beeldje  
In 3D geprint beeldje  

De campagne lijkt inmiddels een succes. De Nike FuelBox is zowel lokaal als internationaal opgepakt. Mede door de verspreiding via social media is de campagne groter geworden. Maar waarom was deze campagne wel een succes en andere soortgelijke ‘mystery campagnes‘ niet?

Natuurlijk is Nike is een bekend merk, maar veel minder mensen zijn bekend met de Nike FuelBand. Het eerste is zeker van groot belang, hoe bekender, hoe eenvoudiger lijkt het maar ook in deze campagne zijn het de influencers en merkliefhebbers die de boodschap verder verspreid. Door het verspreiden van hints en tips via Instagram, Twitter en Facebook konden anderen ook anticiperen op de campagne.

Daarnaast heeft Nike er verstandig aan gedaan om de FuelBox iedere keer weer te verplaatsen om op die manier een uitdaging te creëren voor haar fans. Een paar dagen voordat de FuelBox weer werd verplaatst, startte Nike zelf de conversatie via social media met hints waar de FuelBox naartoe zou verhuizen om zo de interactie met fans aan te gaan. Of de campagne overwaait naar Europa is niet bekend. 

2
2

Groot succes voor Nike+
Met de Nike FuelBand heeft Nike workouts interactief gemaakt. Zo kun je het bijvoorbeeld virtueel opnemen tegen je vrienden en op die manier wordt er gewerkt aan een nieuwe manier van sporten. NikeFuel was een grote motivator voor Nike+ gebruikers om hun prestaties te meten. Door het succes van de Mystery Box campagne zijn de mogelijkheden voor NikeFuel verlegd. Wij zijn in ieder geval benieuwd naar de volgende zet van Nike+ na het succes van de Mystery Box campagne. 

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Nike

Zelfs schoenen ontkomen niet aan het grootste nadeel aan tech

Technologie is onze grootste vriend, maar stiekem kan het ook onze grootste vijand zijn. Zelfs schoenen ontkomen er niet meer aan.

Technology05.07.2024

Zelfs schoenen ontkomen niet aan het grootste nadeel aan tech

Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds

Iedereen kent de Error 404 wel, maar zou je er ook schoenen van aandoen? Natuurlijk, het is herkenbaar en het zal zeker wat mensen aan het lachen maken. Plus, het zijn Nike's.

Online16.04.2024

Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds

​Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden

Een mooie collectie sneakers thuis? Je bent niet de enige. Ook ben je niet de enige die met de ontbinding van sneakers te maken zal krijgen. De materialen waarvan sneakers, zoals Nike Air Max, zijn gemaakt zijn geen lang...

Gadgets06.02.2024

​Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden

Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh

Sportmerk Nike staat op het punt zijn eigen NFT-platform te lanceren. Het heet .Swoosh en je kunt er non-fungible tokens (NFT’s) verzamelen van het populaire merk. Een heel logische keuze, want als er een merk is dat i...

Metaverse16.11.2022

Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

Jarenlang schreef ik met enige regelmaat over ruziënde smartphone fabrikanten die elkaar de rechtbank in jaagden vanwege (vermeende) schendingen van patenten. Apple en Nokia, Samsung en Apple… het zijn maar twee voorb...

Nieuws15.06.2022

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

​Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?

In het metaverse besta je zelf als een avatar. Nu kun je ‘s ochtends wel je echte zelf kleren aantrekken, maar hoe zit dat met je avatar? Waarschijnlijk krijgt die een standaard outfit en kun je binnen het metaverse ki...

Metaverse09.02.2022

​Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?

Wat er nu al gebeurt in het Metaverse

Voor veel mensen lijkt het Metaverse nog een heel abstract iets. Het is niet tastbaar, het is niet iets waar al veel mee wordt gedaan… Maar vergis je niet: niet alleen achter de schermen wordt er hard gewerkt aan deze...

Metaverse20.01.2022

Wat er nu al gebeurt in het Metaverse

Nike, Disney, Walmart: wie volgt?
​Philips Sneaker Cleaner gaat je vieze Nikes niet redden

Bijna iedereen heeft sneakers, al is de één er enthousiaster mee dan de ander. Wil je altijd schone, frisse, bijna mint condition ogende sneakers, dan moet je ze goed verzorgen. Philips wil sneakerheads bedienen met ee...

Gadgets17.01.2022

​Philips Sneaker Cleaner gaat je vieze Nikes niet redden