19.12.2014
Marketing

Geen selfies maar self-portraits

By: Annemerel de Jongh

BlogMarketing

Selfie was het woord van 2013, ook in 2014 was de selfie nog razend populair, verschillende selfie-camera’s werden op de markt gebracht en front-camera’s in telefoons werden op de markt gezet als ‘selfie-camera’s’. Maar is dat tijdperk ten einde?

Samsung’s nieuwe NX Mini camera wordt onder de aandacht gebracht met een ‘Self-Portrait’ campagne. Geen selfies, maar zelfportretten. In feiten verschilt het weinig van een selfie, maar Samsung wil ze met zijn zelfportretten graag onderscheiden van de standaard selfie. Natuurlijk vooral om de kwaliteit van de camera te benadrukken!

De campagne bestaat uit drie advertenties waarop Vincent van Gogh, Albrecht Dürer en Frida Kahlo een ‘zelfportret’ maken door middel van de ‘zelfportret-camera’ van de Samsung NX Mini. Een hele sterke campagne van Samsung en advertentiebureau Leo Burnett.

Samsung-NX-Mini01
Samsung-NX-Mini01
Samsung-NX-Mini02
Samsung-NX-Mini02
Samsung-NX-Mini03
Samsung-NX-Mini03

Share this post