Het is een van de beste ideeën die je deze week kunt hebben: een terrasje pakken met je vrienden. Want nu zelfs het Nationaal Hitteplan van kracht is, is een beetje verkoeling op een terras meer dan welkom. Maar dan wil je natuurlijk niet te lang op een nieuw biertje moeten wachten. En daar heeft het Belgische biermerk Jupiler nu iets op gevonden: het Refilltje. De timing had niet beter kunnen zijn.
Uit onderzoek blijkt dat lang wachten op een nieuw drankje op het terras de grootste ergernis is. Samen met het Brabantse reclamebureau TCC werd door Jupiler daarom het Refilltje bedacht, een normaal bierviltje met een gleuf. Die zet je op je lege bierglas om aan te geven dat je toe bent aan een refill. Handig voor de ober, want die ziet in één oogopslag wie dorst heeft.
Vanaf vandaag worden de eerste 400.000 Refilltjes uitgeleverd aan de Jupiler cafés in Brabant. In totaal worden maar liefst 2 miljoen Refilltjes gemaakt, die vanaf nu landelijk de terrassen op gaan. Leuk bedacht, kudos voor de creatieven van TCC! Maar ja, Brabanders hè, die lusten er wel een paar 😉