Marketing12.03.2017

Forever Chucks: mooie All Stars marketingcampagne gaat viraal


Chuck Taylors All Stars blijken zo’n beetje de meest tijdloze schoenen ooit te zijn. Een paar Chucks is al tientallen jaren cool en maker Converse wil dat eens in de zoveel tijd weer onder de aandacht brengen. Deze campagne doet dat met nieuwe iconen als actrice Millie ‘Eleven’ Bobby Brown, rapper Vince Staples, Game of Thrones-ster Maisie Williams en model Winnie Harlow. De laatste video in de campagne, genaamd Forever Chuck, zet de punt achter een aantal eerder verschenen video’s.

Heroes in Chucks

Converse zet de All Stars op deze manier opnieuw in de markt voor een nieuwe generatie terwijl ze ook niet bang zijn om terug te grijpen naar historische helden die de sneakers al droegen. Kijk vooral naar de onderstaande video van Stranger Things’ Millie Bobby Brown die vertelt hoe haar helden van vroeger (in zoverre je daar op haar leeftijd van kan spreken) al Chucks droegen.

Doelgroep

Het rijtje namen dat in de campagne, die door Anomaly werd gerund voor Converse, langskomen is niet verkeerd. De brede doelgroep die wordt aangesproken door All Stars komt zo naar voren, al blijft het toch een merk dat met creativiteit en jeugd wordt geassocieerd.

Wie werkten er allemaal mee? Hier is de complete lijst: Olly Alexander, Keith Ape, Millie Bobby Brown, Jordan Clarkson, Gucci Gang, Lukas Ionesco, Last Night in Paris, Salem Mitchell, Sean Pablo, Marissa Seraphin, Yara Shahidi, Rejjie Snow, Vince Staples, Maisie Williams en Winnie Harlow.

[Afbeeldingen © Converse]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

...

Verder lezen over Campagne

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet?

Entertainment04.06.2024

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief