Leen Bakker heeft de woonmaand officieel geopend met de nieuwe campagne ‘Leen’s Loft’. In de campagne laat Marleen, of Leen zoals haar vriendinnen haar noemen, haar loft in Den Bosch zien. Haar ruime loft heeft ze volledig opnieuw ingericht en wil ze gaan verhuren via Airbnb. Potentiële huurders komen langs in haar appartement en hun mond valt van verbazing open als ze horen dat alle meubelen, maar dan ook echt alles, van Leen Bakker komt.
Ik moet zeggen dat dit absoluut een verrassende en originele campagne is van Leen Bakker. Ook hebben ze een 360 graden wooninspiratievideo gemaakt: welkom in de loft van Leen! Hier kun je Leens appartement met uiteraard alléén maar meubels van Leen Bakker online bekijken.
In mijn optiek slaan ze met deze campagne de spijker op zijn kop. De retail keten heeft natuurlijk een heel breed assortiment. Van gordijnen tot tuintafels en van kaarsen tot matrassen. Het assortiment wordt steeds beter, leuker en aantrekkelijker, maar de presentie is in mijn optiek veel te simplistisch te noemen. Echter wanneer je binnen het assortiment de “pareltjes” creatief combineert, kun je wel degelijk met minimale middelen (lees: budget) een aantrekkelijk geheel maken. Bekijk hieronder de video!
In mijn optiek dus een mooi voorbeeld van een relatief eenvoudige, maar gedurfde campagne die absoluut kan zorgen voor veel exposure. De campagne is tot en met 14 januari te zien op tv en via sociale media.