Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Het Amerikaanse kledingmerk American Eagle is begin dit jaar gestopt met het photoshoppen van zijn modellen in reclamecampagnes voor lingerie en de resultaten zijn opmerkelijk: het bedrijf noteerde in dat segment in het derde kwartaal een stijging van de verkopen met liefst 9%.
‘We hebben schoonheidvlekken en tatoeages ongemoeid gelaten’, zegt woordvoerder Jenny Altman.
De strategie contrasteert sterk met die van dat andere topmerk Victoria’s Secret, dat recent een campagne lanceerde onder de titel “The Perfect ‘Body” en daarvoor veel kritiek kreeg. Hoewel de slogan refereert naar Victoria’s Secrets ‘Body’ lingeriecollectie, wordt de reclame als ‘nefast voor jonge meisjes’ beschouwd.
American Eagle zegt voortaan meer realistische modellen te willen gebruiken in zijn campagnes. Hoewel de modellen mager blijven, blijven kleine onvolmaaktheden zichtbaar.
Verder lezen over Photoshop
Social Media11.03.2024
Officiële foto van het Britse koningshuis heeft Photoshop-fout
Online26.05.2023
Photoshops nieuwe generatieve AI blaast de wereld weg
Online15.06.2022
Wordt Photoshop gratis voor iedereen?
Nieuws01.03.2022
STAP-budget: ontvang subsidie om die Photoshop-cursus te doen
Of maak een reisje naar DublinTechnology20.02.2020
Feest! Photoshop is 30 jaar deze week
Technology07.11.2019
Afbeelding gephotoshopt? Adobe weet het precies
Technology25.10.2019
Na Photoshop ook Illustrator naar iPad
Social Media14.10.2019