De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Op 30 maart gaan NIMA, Adfo Groep, PIM, en MEC de Dutch Marketing Awards uitreiken. Deze zijn voor het eerst uitgereikt in 2015, en worden inmiddels gezien als een van de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland.
Onder leiding van voorzitter Marc van Eck heeft de vakjury finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year en Marketeer of the Year. Naast deze vijf Marketing Awards zal op 30 maart ook de Marketing Talent of the Year bekendgemaakt worden.
Finalisten Start Up of the Year
Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Succeskenmerken in deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.
- FRAEMd
- Koopeenkoe.nl
- Matt Sleeps
- Naturalicious
- Picnic
Finalisten Scale Up of the Year
Deze finalisten hebben de afgelopen jaren aangetoond dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren. Het grootste compliment voor de categorie Scale Up is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren.
- Knab
- Looye Kwekers
- STACH food
- Thuisbezorgd.nl
- De Vegetarische Slager
Finalisten Marketing Company of the Year
Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering.
- G-Star
- Hunkemöller
- YoungCapital
- ING
- Zeeman
Finalisten Internal Branding Company of the Year
Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel binnen de eigen organisatie als in de markt. Ze tonen aan dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan.
- Hallmark
- KWF
- ONVZ
- Transavia
Finalisten Marketeer of The Year
De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren.
- Jeroen Hubert – IKEA
- Pieter Zwart – Coolblue
- Thecla Schaeffer – G-Star
[Afbeelding: © designer491 – Fotolia.com]
Verder lezen over Award
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Gaming03.10.2024
De beste Nederlandse game van het jaar is uitgeroepen
Nieuws16.09.2024
Dronken wormen en dode vissen: de Ig Nobelprijzen zijn uitgereikt
Entertainment12.09.2024
8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen
Entertainment08.09.2024
SNL, Fallout: dit zijn de winnaars van de Emmy’s voor Creative Arts
Online04.07.2024
De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle
Online29.05.2024
Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar
Mobile19.05.2024