Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Voor ieder ‘dingetje’ is wel een emoji te vinden, er zijn laatst zelfs nog een hoop nieuwe toegevoegd. Voor condoomfabrikant Durex was het dan ook onbegrijpelijk dat er nog geen emoji voor de condoom bestaat. Durex wil dan ook dat de emoji van een condoom wordt toegevoegd aan het assortiment en ze hebben daar een goede reden voor. Durex zegt in haar persbericht dat 80 procent van de jongeren makkelijker over seks zou praten, als ze daarbij een emoji kunnen gebruiken. Dat er nu nog geen emoji van een condoom is, wil echter niet zeggen men daar geen oplossing voor heeft. Tot nu toe fungeerde de aubergine bijvoorbeeld al als mannelijk geslachtsdeel. En dat weer tot ergernis van Instagram, want er verschenen te veel plaatjes met deze hashtag dat ze het nu geblokkeerd hebben om op de aubergine te zoeken. Maar creatievelingen kunnen met de spetters en de handen ook uitbeelden wat ze willen.
Maar goed, Durex wil dus een condoom emoji en dus is er iets bedacht. Durex start een campagne om de interesse te peilen voor de condoom emoji, welke op Wereldaidsdag (1 december 2015) zijn ‘hoogtepunt’ moet bereiken. Het idee is dat ze uiteindelijk een petitie inleveren bij het Unicode Consortium, de partij die verantwoordelijk is voor emoji’s in alle grote mobiele besturingssystemen. Bij een akkoord zal de emoji in een eerstvolgende software-update meegenomen worden. To be continued dus.
Verder lezen over Online Marketing
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Marketing19.06.2024