Marketing19.11.2015

Durex wil een condoom emoji!


Durex #CondomEmoji

Voor ieder ‘dingetje’ is wel een emoji te vinden, er zijn laatst zelfs nog een hoop nieuwe toegevoegd. Voor condoomfabrikant Durex was het dan ook onbegrijpelijk dat er nog geen emoji voor de condoom bestaat. Durex wil dan ook dat de emoji van een condoom wordt toegevoegd aan het assortiment en ze hebben daar een goede reden voor. Durex zegt in haar persbericht dat 80 procent van de jongeren makkelijker over seks zou praten, als ze daarbij een emoji kunnen gebruiken. Dat er nu nog geen emoji van een condoom is, wil echter niet zeggen men daar geen oplossing voor heeft. Tot nu toe fungeerde de aubergine bijvoorbeeld al als mannelijk geslachtsdeel. En dat weer tot ergernis van Instagram, want er verschenen te veel plaatjes met deze hashtag dat ze het nu geblokkeerd hebben om op de aubergine te zoeken. Maar creatievelingen kunnen met de spetters en de handen ook uitbeelden wat ze willen.

Maar goed, Durex wil dus een condoom emoji en dus is er iets bedacht. Durex start een campagne om de interesse te peilen voor de condoom emoji, welke op Wereldaidsdag (1 december 2015) zijn ‘hoogtepunt’ moet bereiken. Het idee is dat ze uiteindelijk een petitie inleveren bij het Unicode Consortium, de partij die verantwoordelijk is voor emoji’s in alle grote mobiele besturingssystemen. Bij een akkoord zal de emoji in een eerstvolgende software-update meegenomen worden. To be continued dus.

Onno Rompa

Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.

...

Verder lezen over Online Marketing

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming