Marketing15.11.2017

Droomklus: 12 weken in 5-sterren resorts vloggen voor 30.000 dollar


Social media paying off

Als je met je hebberige tengeltjes geklikt hebt omdat je dat baantje ook wel wil hebben: pech. De job is al vergeven en zelfs al gedaan. Door wie? Niemand minder dan Sorelle Amore, een 28-jarige vlogger uit Australië. Ze versloeg daarmee een luttele 17.000 andere kandidaten die deze klus – niet verrassend – ook wel zagen zitten.

De kans werd gegeven door Third Home, een ‘Luxury property and travel club’ die een wel hele goede deal had: twaalf weken in twaalf van hun beste en mooiste luxueuze huizen overnachten, daarover vloggen, en dan nog 10.000 dollar per maand toe. Geen wonder dat er zo veel aanmeldingen waren.

Maar goed, het werd Amore, en die heeft haar tripje voltooid. Ze is daarvoor op allerlei plekken geweest, waaronder de Bahamas, Costa Rica, Kroatië, de Dominicaanse Republiek en Schotland. Doet geen pijn, en het is dik betaald natuurlijk, maar je moet dan wel ook meenemen dat Amore al meer dan 100.000 Instagram-volgers had toen ze deze klus kreeg.

Gek genoeg zijn het er nu, twaalf weken later, maar 2000 meer. Je hebt er als vlogger dus misschien niet per se heel veel aan om dit soort dingen te doen, want het lijkt haar behalve de gewéeeeeldige ervaring (en de pieken) niet heel veel te hebben opgeleverd. Je bent als social media-ster dan ook echt wel een tool voor merken om hun boodschap naar buiten te krijgen.

Het inhuren van social media-talent om bekendheid voor een merk te genereren is nog steeds goedkoper dan het inhuren van een reclamebureau, of het kopen van advertenties. Als de 1% van de bevolking die de huizen van Third Home kan betalen er nu van op de hoogte is hebben ze die bekendheid voor een schijntje gekregen.

En Amore zelf is natuurlijk maar wat blij. Ze mocht namelijk ook altijd iemand anders meenemen en heeft die gelegenheid aangegrepen om een vriendin in één van de plekken te laten invliegen en heeft in Bali ook haar vriend laten langskomen. Die heeft haar in die drie maanden verder wel moeten missen, want ze was grotendeels alleen. Geen probleem, zo zegt ze tegen Business Insider: “je komt als solo traveller zó veel mensen tegen en iedereen is super vriendelijk.”

Iedereen blij dus, behalve de 16.999 andere vloggers en Instagrammers die dit niet mochten doen. Misschien dat daarom het aantal volgers niet zo omhoog is gegaan…

[Afbeeldingen © Sorelle Amore]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

...

Verder lezen over Online Marketing

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

Verder lezen over Social Network

Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer

We hebben deze week al in een apart artikel stilgestaan bij alles Halloween, dus dit weekend kunnen we het weer over minder enge dingen hebben. Herfsthonden bijvoorbeeld.

Social Media03.11.2024

Deze week viral: herfsthond, horizontal parenting en meer

Threads heeft 275 miljoen gebruikers: hoe kan dat?

Threads daarentegen wel, en dat is opmerkelijk: het is namelijk een social medium dat eigenlijk helemaal niet zoveel verschil maakt in bijvoorbeeld functie.

Social Media31.10.2024

Threads heeft 275 miljoen gebruikers: hoe kan dat?

Happy Halloween: de leukste posts en inhakers

Gelukkig waait Halloween steeds meer over naar ons land en doen we vooral graag mee qua decoraties, al zal het nooit zo hevig zijn als in de Verenigde Staten.

Social Media31.10.2024

Happy Halloween: de leukste posts en inhakers

Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit

Snapchat heeft besloten zijn nieuwe camerabril Spectacles ook in landen buiten de Verenigde Staten uit te brengen, waaronder Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Gadgets29.10.2024

Snapchat brengt zijn camerabril Spectacles ook in Nederland uit

Instagram komt met nieuw beleid waardoor je echt meer views wil

Instagram stort zich op meer video’s op het platform, maar wat het daar niet bij heeft verteld is dat die video’s ook goed moeten scoren.

Social Media28.10.2024

Instagram komt met nieuw beleid waardoor je echt meer views wil

Instagram komt met een bieb om leuke posts terug te vinden

Dan praat je over die grappige meme die iemand al dan niet moet hebben gezien. Nu vind je die sneller terug, als ze zijn gedeeld met je.

Social Media17.10.2024

Instagram komt met een bieb om leuke posts terug te vinden

TikTok ontslaat ook in Nederland honderden moderators door AI

In Amsterdam komen 300 moderators op straat te staan. Het zou zijn omdat TikTok voor die taak nu kunstmatige intelligentie inzet.

Social Media15.10.2024

TikTok ontslaat ook in Nederland honderden moderators door AI

Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat

Deze week is Amerika al steeds dichterbij Halloween aan het raken en dat merken we op onze socials ook. Maar er is meer.

Social Media13.10.2024

Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat

Verder lezen over Vloggen

Vloggen als een filmster met de Sony ZV-1 II

Vloggen, het is nog altijd populair. Hoewel heel veel vloggers daarvoor gewoon hun smartphone gebruiken, zijn er natuurlijk ook speciale zogenoemde vlogcamera's op de markt. Sony heeft deze week een nieuw modelletje gepr...

Gadgets25.05.2023

Vloggen als een filmster met de Sony ZV-1 II

Nieuw online platform voor de zakelijke vlogger

Wil je als bedrijf met je vlogs niet verzanden in alle grappige, leuke, drukke, overweldigende video’s die je in alle kanalen terug kunt vinden dan is hier een nieuwe mogelijkheid om met jouw bedrijf professioneel naar...

DC Business06.09.2021

Nieuw online platform voor de zakelijke vlogger

Google is op zoek naar een vlogger met ‘levenservaring’

Google heeft dit weekend een opvallende vacature geplaatst. Het bedrijf is op zoek naar een vlogger in spé met bij voorkeur 65 jaar aan levenservaring die staat te springen om avonturen te beleven en deze vast te leggen...

Vacatures02.08.2021

Google is op zoek naar een vlogger met ‘levenservaring’

Grootste influencer van de afgelopen 100 jaar gaat vloggen. “Hallo ik ben Anne Frank”

Eind maart hebben De Anne Frank Stichting en Every Media het Anne Frank videodagboek gelanceerd. De initiatiefnemers willen op deze moderne wijze jongeren wereldwijd het levensverhaal van Anne Frank laten zien. Het video...

Nieuws31.03.2020

Grootste influencer van de afgelopen 100 jaar gaat vloggen. “Hallo ik ben Anne Frank”

Hoe foodvloggers de boel voor de gek houden

Foto’s van eten, eigenlijk weten we het al jaren. Niets is wat het lijkt en zelden ziet eten er in de werkelijkheid hetzelfde uit als op de foto’s. Als die Big Mac er in het echt net zo uit zou zien, wow, dan willen...

Video18.02.2020

Hoe foodvloggers de boel voor de gek houden

It's more clickable
YouTube heeft de homepage een make-over gegeven

Videosite YouTube heeft de homepage een make-over gegeven. Je ziet er nu minder video's en grotere thumbnails. Het bedrijf liet weten dat ze hiervoor hebben gekozen zodat er meer ruimte is voor relevante video's en titel...

Video08.11.2019

YouTube heeft de homepage een make-over gegeven

Minder video's, grotere thumbnails
Deze docu over vloggende kinderen gaat veel losmaken

Morgen wordt op de VPRO een 3LAB Docu uitgezonden over de wereld van kindvloggers en hun ouders. Een indringend tijdsbeeld dat laat zien hoe menselijk gedrag wordt beïnvloed door sociale media en wat dat teweeg kan bren...

Video16.10.2019

Deze docu over vloggende kinderen gaat veel losmaken

en de rol van de ouders...
Kindvloggers te zien in documentaire

Volgende week kun je op NPO 3 en, uiteraard, YouTube, kijken naar de documentaire 'Mijn dochter de vlogger'. In de docu worden een aantal kindvloggers en hun ouders gevolgd. En sommige vloggers blijken al heel jong te be...

Entertainment10.10.2019

Kindvloggers te zien in documentaire

'Mijn dochter de vlogger' volgt jonge kinderen met YouTube-carrière