Marketing01.09.2015

Digitale coupons steeds populairder bij consument


Goedkope etentjes, weekendjes weg of zelfs skydiven met flinke korting. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een kortingsbon voor. Het is daarom ook niet vreemd dat maar liefst 13 miljard coupons per jaar worden uitgegeven. Hiervan is 3,4 miljard digitaal verkregen. Dit blijkt uit een onderzoek van Actiepagina.nl en Centre for Retail Research (CRR).

Opvallend is dat ondanks dat de geprinte coupons in Nederland nog steeds driekwart van de markt beslaan. De groei voornamelijk te zien is in de digitale coupons, codes en vouchers. Meer dan de helft van de digitale coupons wordt gedownload via mobiele apparaten.

Mobiel

Het onderzoek toont ook aan dat ondanks dat mobiel niet het belangrijkste shopping-kanaal is, het bij ruim twee derde (67 procent) van de Nederlanders wel een belangrijke rol speelt bij het zoeken naar aanbiedingen en promoties. Bijna een kwart (23 procent) downloadt en gebruikt coupons via hun mobiel. Het aanbieden van digitale coupons en met name via mobiel wordt dus steeds belangrijker voor retailers.

Inwisselen

Daarnaast blijkt ook dat de digitale coupons vaker worden ingewisseld dan geprinte coupons. Maar liefst tussen de 5 en 17 procent van de digitale coupons wordt vaker ingeruild dan de geprinte exemplaren. Dit komt volgens de onderzoekers door meer gerichte en betere timing van de digitale coupons door gebruik te maken van surfgedrag, locatie, push-berichten en aankoopgeschiedenis van de consument.

Detailhandel

Het aanbieden van digitale coupons is niet alleen interessant voor online retailers, maar ook voor de detailhandel. 41 procent van de Nederlanders geeft aan dat ze het waarderen als ze relevante en gepersonaliseerde aanbiedingen ontvangen op hun smartphone die ze vervolgens kunnen inwisselen in een fysieke winkel. Retailers kunnen dus door het sturen van digitale aanbiedingen en coupons niet alleen de omzet van hun webwinkel verhogen, maar ook de omzet in fysieke winkels vergroten.

Sophie de Kok

Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley

...

Verder lezen over Online Marketing

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert