Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley
Goedkope etentjes, weekendjes weg of zelfs skydiven met flinke korting. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een kortingsbon voor. Het is daarom ook niet vreemd dat maar liefst 13 miljard coupons per jaar worden uitgegeven. Hiervan is 3,4 miljard digitaal verkregen. Dit blijkt uit een onderzoek van Actiepagina.nl en Centre for Retail Research (CRR).
Opvallend is dat ondanks dat de geprinte coupons in Nederland nog steeds driekwart van de markt beslaan. De groei voornamelijk te zien is in de digitale coupons, codes en vouchers. Meer dan de helft van de digitale coupons wordt gedownload via mobiele apparaten.
Mobiel
Het onderzoek toont ook aan dat ondanks dat mobiel niet het belangrijkste shopping-kanaal is, het bij ruim twee derde (67 procent) van de Nederlanders wel een belangrijke rol speelt bij het zoeken naar aanbiedingen en promoties. Bijna een kwart (23 procent) downloadt en gebruikt coupons via hun mobiel. Het aanbieden van digitale coupons en met name via mobiel wordt dus steeds belangrijker voor retailers.
Inwisselen
Daarnaast blijkt ook dat de digitale coupons vaker worden ingewisseld dan geprinte coupons. Maar liefst tussen de 5 en 17 procent van de digitale coupons wordt vaker ingeruild dan de geprinte exemplaren. Dit komt volgens de onderzoekers door meer gerichte en betere timing van de digitale coupons door gebruik te maken van surfgedrag, locatie, push-berichten en aankoopgeschiedenis van de consument.
Detailhandel
Het aanbieden van digitale coupons is niet alleen interessant voor online retailers, maar ook voor de detailhandel. 41 procent van de Nederlanders geeft aan dat ze het waarderen als ze relevante en gepersonaliseerde aanbiedingen ontvangen op hun smartphone die ze vervolgens kunnen inwisselen in een fysieke winkel. Retailers kunnen dus door het sturen van digitale aanbiedingen en coupons niet alleen de omzet van hun webwinkel verhogen, maar ook de omzet in fysieke winkels vergroten.
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024