Tijdens de uitreiking van de Dialogue Marketing Awards van DDMA en DeMeter is Richard Brandhorst (Air Miles) uitgeroepen tot Dialogue Marketeer of the Year. Annefloor Samsom (UPC) ontving de prijs voor Dialogue Marketing Talent of the Year. Deze awards worden ieder jaar uitgereikt aan professionals die zich op positieve wijze hebben onderscheiden in de marketingbranche.
Richard Brandhorst is Manager Direct Marketing & Customer Insights bij Loyalty Management Netherlands B.V. (Air Miles). Volgens vakjuryvoorzitter Frans Reichardt verdient hij de titel omdat hij aan de basis heeft gestaan van een enorme draai in denken en doen bij Air Miles.
“Onder Richards leiding wordt nu vol ingezet op profiel- en gedraggestuurde communicatie met de Air Miles-spaarder, gebaseerd op optimale personalisatie en relevantie voor de spaarder.”
Annefloor Samsom is Segment Manager en Social Media Advisor a.i. bij UPC. Zij ontvangt de talentprijs omdat de vakjury in haar een jonge professional ziet die, in een organisatie waar velen geloven in het eigen kanaal, de waarde van een klantgerichte multichannel aanpak bewijst.
Frans Reichardt:
“Annefloors hoge organisatie-sensitiviteit helpt haar draagvlak te creëren en specialisten uit verschillende kanalen met elkaar te laten samenwerken om de klant optimaal te dienen.” Zelf zegt Annefloor geen mogelijkheid onbenut te laten om voor UPC tot klantinzichten te komen: “De technologie brengt klantinzichten binnen bereik van elke marketeer. Het is de marketeer die het verschil maakt en bepaalt wat je ermee kunt.”
Overige genomineerden
De jury prijst ook de overige genomineerden. Voor de Dialogue Marketeer of the Year Award zijn dat Richard Otto (Adformatie) en Marc Borgers (Borgers & Straathof). Tessa Hoddenbagh (ING) ontving een nominatie voor Dialogue Marketing Talent of the Year. Zij namen geen award mee naar huis, maar ontvingen uit handen van de jury een rapport met een analyse van hun kennis en kunde.