Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen
Het is alweer tien jaar geleden dat WPP en Millward Brown de BrandZ Top 100 meest waardevolle internationale merkenlijst lanceerde. In die tijd steeg de waarde van de 100 meest waardevolle merken met 126 procent naar 3.3 triljoen dollar. Eén van de merken die het afgelopen jaar het meest gegroeid is, is Apple. Ze groeiden met 67%. Google groeide ‘slechts’ 9% ten opzichte van het voorgaande jaar.
Kun je raden welk merk er op nummer één staat?
Apple! Het merk stond in 2011, 2012 en 2013 ook al op nummer één, maar moest de positie vorig jaar inleveren aan Google. Maar met de enorme groei die Apple afgelopen jaar gemaakt heeft (vooral te danken aan het succes van de iPhone 6), hebben ze hun plekje weer terug veroverd.
Meer opvallende feitjes uit de top 100?
– Coca Cola is net iets groter dan McDonalds
– Er staan twee van oorsprong Nederlandse bedrijven in de lijst (Nee, niet Heineken, wel Shell en ING)
– Visa is ruim twee keer zo groot als Mastercard
– ZARA is groter dan Samsung
– De hoogste nieuwe binnenkomer dit jaar is Alibaba, op plek dertien, net voor Amazon.
– Louis Vuitton is het meest waardevolle modehuis, maar Nike is meer waard dan Louis Vuitton.
Bekijk de volledige lijst hieronder!
Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023