Marketing24.11.2018

​De invloed van promotie op jouw resultaat


Hoe zet je jouw merk in de markt? Het is een van de lastigste vragen die er is en er zijn hele industrieën die met niets anders bezig zijn. Branding is ontzettend belangrijk en daar hoort goede promotie bij. Zowel online als offline wil je aandacht krijgen voor je evenementen, producten of diensten. Blijven bouwen aan je merk, ervoor zorgen dat je de juiste doelgroep bereikt en de interesse wekken en vasthouden.

Een unieke uitnodiging

Omdat je online al de hele dag op zo’n beetje ieder platform wordt geconfronteerd met reclame, kun je je juist onderscheiden door je merk ook offline te promoten Zo kun je mooi maar toch goedkoop promotiedrukwerk bestellen en dat naar je (potentiële) klanten sturen. Hoe vaak krijg je nog een mooie papieren uitnodiging voor bijvoorbeeld een lancering of eindejaarsfeest? Waar je vroeger nog dagelijks overstelpt werd door een lading post, val je tegenwoordig als merk op als je mooi drukwerk laat bezorgen. Bovendien blijf je nog even zichtbaar en dat helpt bij een blijvende herkenning van je merk.

Magazines zijn vaak goede voorbeelden van effectief drukwerk.
Magazines zijn vaak goede voorbeelden van effectief drukwerk.

Combinatie van online- en offline promotie

Juist de combinatie van online- en offline promotie zorgt ervoor dat je zo breed mogelijk aandacht krijgt. Bij online (promotie)campagnes ligt de focus niet alleen op een creatieve uiting, maar ook op data verzamelen en directe interactie. Je kunt gemakkelijk in gesprek gaan en zorgen voor een directe CTA (call to action). Online branding is bovendien laagdrempelig, met een relatief klein budget is het mogelijk om een groot potentieel aan klanten te bereiken.

De kracht van de combinatie met fysieke promotiemiddelen zit in het opvallen en onderscheiden. De inzet van offline middelen kan juist je online aanwezigheid versterken en daarmee uiteindelijk de herkenbaarheid van je merk vergroten. Vergeet dus niet om ook offline zichtbaar te blijven.

Het positieve effect op je resultaat

Het is prettig om resultaten te kunnen meten en analyseren. Bij online campagnes is het nog redelijk gemakkelijk om effecten te meten. De resultaten van je zichtbaarheid offline zijn echter lastiger in kaart te brengen. Vraag (nieuwe) klanten daarom altijd op welke manier ze bij je terecht zijn gekomen. Ze hebben dan misschien wel online contact met je opgenomen, het kan toch zo zijn dat je hun interesse eerst offline hebt gewekt.

Vergeet tot slot niet dat herkenbaarheid en naamsbekendheid heel belangrijk zijn. Ook voor je bestaande klanten, het zorgt ervoor dat ze zich met je verbonden blijven voelen. En als zij trouw klant bij je blijven, is dat enorm gunstig voor je resultaten.

[Afbeeldingen © Pexels]

...

Verder lezen over Content

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...

Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Een beter thuis voor schrijvers
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

​De onzichtbare kracht van SEO

Als jouw potentiële afnemers of klanten op zoek gaan naar een product of dienst die jij aanbiedt, hoe groot is dan de kans dat ze op jouw website terechtkomen? Hoeveel moeite doet een klant? Het antwoord is simpel, de g...

Search12.03.2020

​De onzichtbare kracht van SEO

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Logitech kennen veel mensen vooral van de gaming-tak. Maar het bedrijf is al vele jaren bezig met hardware voor multitasking, voor developers en gewoon voor op kantoor om jouw productiviteit te verhogen. In 2015 was er d...

Gadgets07.11.2019

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys