De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Hoe zet je jouw merk in de markt? Het is een van de lastigste vragen die er is en er zijn hele industrieën die met niets anders bezig zijn. Branding is ontzettend belangrijk en daar hoort goede promotie bij. Zowel online als offline wil je aandacht krijgen voor je evenementen, producten of diensten. Blijven bouwen aan je merk, ervoor zorgen dat je de juiste doelgroep bereikt en de interesse wekken en vasthouden.
Een unieke uitnodiging
Omdat je online al de hele dag op zo’n beetje ieder platform wordt geconfronteerd met reclame, kun je je juist onderscheiden door je merk ook offline te promoten Zo kun je mooi maar toch goedkoop promotiedrukwerk bestellen en dat naar je (potentiële) klanten sturen. Hoe vaak krijg je nog een mooie papieren uitnodiging voor bijvoorbeeld een lancering of eindejaarsfeest? Waar je vroeger nog dagelijks overstelpt werd door een lading post, val je tegenwoordig als merk op als je mooi drukwerk laat bezorgen. Bovendien blijf je nog even zichtbaar en dat helpt bij een blijvende herkenning van je merk.
Combinatie van online- en offline promotie
Juist de combinatie van online- en offline promotie zorgt ervoor dat je zo breed mogelijk aandacht krijgt. Bij online (promotie)campagnes ligt de focus niet alleen op een creatieve uiting, maar ook op data verzamelen en directe interactie. Je kunt gemakkelijk in gesprek gaan en zorgen voor een directe CTA (call to action). Online branding is bovendien laagdrempelig, met een relatief klein budget is het mogelijk om een groot potentieel aan klanten te bereiken.
De kracht van de combinatie met fysieke promotiemiddelen zit in het opvallen en onderscheiden. De inzet van offline middelen kan juist je online aanwezigheid versterken en daarmee uiteindelijk de herkenbaarheid van je merk vergroten. Vergeet dus niet om ook offline zichtbaar te blijven.
Het positieve effect op je resultaat
Het is prettig om resultaten te kunnen meten en analyseren. Bij online campagnes is het nog redelijk gemakkelijk om effecten te meten. De resultaten van je zichtbaarheid offline zijn echter lastiger in kaart te brengen. Vraag (nieuwe) klanten daarom altijd op welke manier ze bij je terecht zijn gekomen. Ze hebben dan misschien wel online contact met je opgenomen, het kan toch zo zijn dat je hun interesse eerst offline hebt gewekt.
Vergeet tot slot niet dat herkenbaarheid en naamsbekendheid heel belangrijk zijn. Ook voor je bestaande klanten, het zorgt ervoor dat ze zich met je verbonden blijven voelen. En als zij trouw klant bij je blijven, is dat enorm gunstig voor je resultaten.
[Afbeeldingen © Pexels]
Verder lezen over Content
E-mail12.11.2024
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Marketing11.11.2024
Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?
Search11.04.2023
YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!
DC Business27.01.2023
Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf
DC Business24.11.2022
Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?
Social Media26.01.2021
Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over
Een beter thuis voor schrijversSearch14.12.2020
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?
Online07.09.2020