Marketing15.09.2017

De Hartstichting zet betaal-app Tikkie in voor donaties


goed gekozen

Er zijn heel veel goede doelen in Nederland, waar de Hartstichting er eentje van is. Hun nieuwe actie is nu gericht op hartproblemen bij vrouwen, die mogelijk eerder ontdekt kunnen worden wanneer er een juiste test voor wordt ontwikkeld. Maar daar is natuurlijk geld voor nodig. Met de collectebus langs de deuren gaan – zoals KWF vorige week deed – kan natuurlijk en werkt nog steeds heel erg goed, maar de Hartstichting zet nu ook een zeer toepasselijk en relatief nieuwe app in: Tikkie.

Heb je Tikkie al op je telefoon? Het is echt de moeite van het downloaden waard, want ik vind Tikkie persoonlijk super handig. Mocht je het nog niet kennen: het is een app waarmee je heel eenvoudig betalingen kunt doen. Stel je voor dat je uit eten bent geweest met een groep vrienden. Eén iemand betaalt de rekening en moet van anderen een bedrag terug krijgen. Dat voer je dan in in Tikkie, stuurt een whatsapp’je naar je vrienden en zij hoeven maar twee keer te klikken om te betalen. Vorige maand liet Tikkie weten dat ze al 1 miljoen downloads hadden en dat zullen er in rap tempo meer worden denk ik.

Om in eerste instantie meer aandacht te vragen voor hartproblemen bij vrouwen, werd door Lifehunters een video gemaakt, die je – hoe toepasselijk – ook weer recht in je hart raakt.

De actie: Tikkie, jij bent ‘m

Via Facebook en Twitter heeft de Hartstichting nu oproepen geplaatst om via Tikkie vijf euro te doneren. Een paar keer klikken en je hebt een steentje bijgedragen. Het idee is nu dat je de Tikkies doorstuurt naar vrienden, die gezien het laagdrempelige karakter van betalen op deze manier dat wellicht ook willen doen.

Het is in ieder geval slim van de Hartstichting om deze app in te zetten, want los van de toepasselijkheid qua naam van de app is het ook helemaal van nu. Mensen lopen steeds minder met los geld op zak om te doneren in collectebussen en willen mogelijk wel doneren, maar het liefst zonder gedoe. En dat kan dus op deze manier.

Marloes de Hooge

Marloes is oprichter en editor in chief van Travelvalley. Ze schreef ook de boeken Bucketlist Reizen, Bucketlist Stedentrips en Waanzinnige Roadtrips. Ze is gek op schrijven, reizen en hardlopen. E-mail: marloes@travelvalley.nl

...