Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Geen eindeloze invulformulieren of betaalstappen, maar je online bestelling gewoon in één klik afrekenen: dankzij de services van de Nederlandse scale-up AdUp verloopt het betaalproces voor klanten sneller, soepeler, persoonlijker én gebruiksvriendelijker. Met als resultaat? Tot 30 procent omzetverhoging voor online retailers.
Online afrekenen
De wereld van de online kassa’s verandert in rap tempo. Maar liefst 70% van de gevulde (online) winkelwagentjes wordt verlaten na het zien van omslachtige en tijdrovende betaalstappen, zo blijkt uit onderzoek van het Baymard Institute naar E-Commerce Checkouts in Amerika en Europa. Dat is een wereldwijd verlies van 11,6 biljoen dollar. Dat bedrag is enorm, maar het zorgt vooral voor de nodige frustraties bij zowel koper als winkelier. Zowel de mensen die iets online willen kopen als de online retailers hebben behoefte aan een soepelere checkout.
Tech-bedrijf AdUp speelt daar slim op in en maakt vanaf nu het afrekenen bij een webshop een stukje makkelijker met hun AI Checkout. AdUp-oprichter Maikel Snijders: “Door het afrekenproces sneller en persoonlijker te maken, krijgt de bezoeker op het juiste moment de juiste informatie te zien en kunnen online retailers een optimale customer journey bieden. We combineren lokale betaalmethoden met personalisatie, Fast Checkouts en AI, waardoor onze checkout eigenlijk altijd eenvoudiger, persoonlijker én sneller is. En dus meer omzet oplevert.”
Eigen AI
AdUp heeft zijn eigen AI ontwikkeld, die op basis van bezoekersinformatie de perfecte checkout aan de klant laat zien. Zo krijgt iedere shopper met de AdUp-tools een checkout op maat. Want elke klant is uniek en heeft zijn eigen voorkeuren. Zo wil de ene klant in een oogopslag de bezorgopties zien, en geeft de ander meer om reviews. “Een vrouw van 23 die make-up koopt vraagt om een andere beleving dan iemand die een tv wil kopen. Al dit soort data wordt meegenomen in onze AI Checkout en zo zorgen wij dat de shopper een optimale gebruikservaring krijgt en de webshop meer conversie,” zo legt Snijders uit.
Gat in de markt
Snijders begon zijn ondernemersmissie begin 2019. Na een studie communicatie aan de Hogeschool Arnhem, werkte hij bij verschillende Amsterdamse bureaus als social media-strateeg en growth hacker. Hij zette zich in voor menig webshop en zag een gat in de markt.
“50 tot 70 procent van de consumenten haakt binnen een betaalproces af. Niet zo gek; het kost ze te veel tijd of is omslachtig. En de checkout is voor iedereen hetzelfde. Ook als ik zelf iets kocht, merkte ik dat ik veel informatie moest invullen en meerdere stappen moest doorlopen voordat ik uiteindelijk een bestelling geplaatst had. Toen ben ik een plan gaan maken om het afrekenen gemakkelijker te maken.” Niet veel later was AdUp geboren en al snel groeide de interesse vanuit de markt.
Inmiddels werkt het bedrijf samen met onder andere Buckaroo, Pay, XXL Nutrition en ConvertCreator en is het uitgegroeid van een start-up naar een scale-up. AdUp biedt hun software via Payment Service Providers en platformen aan, en direct bij grote e-commerce-webshops. “Met onze software heb je zelfs niet eens meer een webshop nodig. Het is namelijk een zogenoemde ‘headless’ checkout, die ook los op marketinguitingen kan worden ingezet. We hebben diverse cases waarbij AdUp gemiddeld genomen 30 procent extra conversie opleverde.”
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthVerder lezen over Kunstmatige Intelligentie
Technology20.11.2024
ClimateGPT: De volgende stap in klimaatonderzoek?
Cybercrime20.11.2024
Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center
Mobile20.11.2024
Je Pokémon Go-data wordt nu gebruikt om AI te trainen
Online19.11.2024
Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams
Online19.11.2024
Komt er een moment waarop AI niet meer kan verbeteren?
Online13.11.2024
Dit gebeurt er als je 24 uur alleen bent met AI-chatbots
Tech in Asia13.11.2024
Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa
Video13.11.2024
YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024