De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
LinkedIn maakte gistermiddag de top 10 van ‘most engaged marketeers’ op het platform bekend. Als grote winnaar is Louise Radoor Larsen uit de bus gekomen, EMEA Content and Communications Manager bij Palo Alto Networks. Het is de 5e keer dat deze lijst in Nederland gepubliceerd wordt.
“Engagement is voor mij persoonlijkheid. Jij bent uniek en van daaruit vertel je jouw verhaal,” zo laat Louise weten. “De stemmen van medewerkers zijn geloofwaardiger dan de stem van een organisatie. Als medewerkers de stem worden van de organisatie, heb je wat mij betreft het ultieme doel bereikt.”
Tweede op de lijst is Manon Bemelmans-Smulders, International Marketing and Business Development Manager bij Bechtle. “De sleutel van engagement is voor mij authenticiteit. Als ik over mijn werk praat online, dan doe ik dat op een persoonlijke manier. Mensen doen zaken met mensen.”
LinkedIn-activiteiten
De lijst is gebaseerd op de LinkedIn-activiteiten van professionals die momenteel werkzaam zijn in een marketing, communicatie en/of social media functie bij een organisatie met meer dan 50 medewerkers. Criteria zijn onder meer het aantal connecties, het aantal bezoeken aan het platform, de hoeveelheid shares op LinkedIn en het aantal bedrijven en groepen die mensen volgen.
De volledige top 10 #MostEngaged17
- Louise Radoor Larsen, EMEA content en communications manager bij Palo Alto Networks.
- Manon Bemelmans-Smulders, International marketing and business development manager bij Bechtle.
- Ingeborg van Beusekom, Sr. marketing communications manager bij SAP Nederland BV.
- Ellen Schuttelaar, director field marketing Northern Area, CA Technologies.
- Lars Lenselink, Global marketing en communications manager bij Nedap Identification Systems.
- Veerle van der Linden, Western Europe senior product marketing manager dynamics – small, medium en corporate market bij Microsoft.
- Ronald Sens, director EMEA marketing bij A10 Networks, Inc.
- Shamit Bagchi, Expert product marketing ECM/DMS bij KYOCERA document solutions.
- Kalin Dimitrov, marketing en advertising specialist bij Husqvarna Group.
- Edwin Blok – van Enck, adviseur marketing en communicatie bij Rabobank Eindhoven-Veldhoven.
Engagement Score
Bij het samenstellen van de ranglijst zijn de volgende punten bepalend voor de ‘engagement-score’ op het netwerk:
- Aantal connecties, waarbij het aantal connecties over de afgelopen drie maanden meer gewicht krijgt.
- Het aantal bedrijven dat gevolgd wordt, waarbij de bedrijven die de afgelopen drie maanden gevolgd zijn meer gewicht krijgen.
- Het aantal groepen dat gevolgd wordt, ook hierbij geldt een zwaarder gewicht voor groepen die de laatste drie maanden zijn toegevoegd.
- Leden die groepen managen met meer dan 250 leden krijgen ook een positieve invloed op hun score.
- Aantal shares op het platform over de afgelopen drie maanden. Denk hierbij aan Company en News updates.
- Aantal bezoeken aan het platform de afgelopen drie maanden.
- Het aantal verschillende pagina’s die leden bezocht hebben. Denk hierbij aan Jobs, News, Company Pages, Groepen. Dit zegt iets over de kwaliteit van het bezoek en engagement op het platform.
Verder lezen over LinkedIn
Social Media14.06.2024
Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
DC Business12.03.2024
De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers
Social Media16.10.2023
Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn
Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaiseTechnology22.06.2023
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen
Social Media08.05.2023