Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Op dit moment bezorgt Coolblue met haar eigen bezorgservice, CoolblueFietst in 12 steden verdeeld over Nederland en België. De komende weken gaat Coolblue deze service met 5 extra steden uitbreiden. Het gaat hierbij om de steden Apeldoorn, Dordrecht, Amersfoort, Leiden en Breda. In totaal kun je dus straks in 17 steden de blauwe bakfiets voorbij zien rijden. Wat verder natuurlijk heel slim is, is dat ze deels afscheid nemen van de kenmerkende en typische blauwe Coolblue kartonnen doos. De bestellingen die met de bakfiets worden bezorgd zullen in een papieren zak worden verpakt. Wel zo handig want in een bakfiets passen natuurlijk veel meer van dat soort tasjes in vergelijking met de lompe grote kartonnen dozen. En natuurlijk scheelt dit ook behoorlijk wat aan karton.
Ze hebben de gunfactor!
Zie je de grote Amazon dit op lokaal niveau gaan doen? Coolblue is natuurlijk een Nederlands bedrijf en we houden allemaal van het “service met een glimlach” concept van Pieter Zwart. Het is toch geweldig dat we straks in die grote steden blauwe bakfietsen zien rijden. Als je het hebt over verwachtingen overtreffen dan is dit er, wanneer de service goed wordt uitgevoerd, absoluut eentje. Hier wordt je als consument toch blij van. Ik ben benieuwd wat dit met de NPS (netto promotor score) zal doen. Het is weer een extra onderscheidend service element die de keuze om ondanks de toetreders als bijvoorbeeld Amazon toch voor Coolblue te kiezen positief kan beïnvloeden. Ze hebben als het ware de gunfactor.
1 miljoen
Pieter Zwart, “We gaan ons eigen fietsnetwerk op een hogere versnelling uitbreiden. De komende weken starten we met fietsen in Apeldoorn, Dordrecht, Amersfoort, Leiden en Breda. Door deze uitbreiding én door onze papieren zak, kunnen we veel meer bestellingen op de fiets bezorgen. Zo fietsen we dit jaar maar liefst 1 miljoen keer naar onze klanten toe met échte Coolblue’ers met een glimlach.” Pieter Zwart
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023