Brett houdt van het creëren van creatieve social posts, inspirerende blogs, toffe nieuwsbrieven en SEO-teksten. Ze is Google Analytics fan en vindt het leuk om (strategische) online marketing plannen te ontwikkelen voor klanten. Verder is ze verslaafd aan reizen, sporten, series en sociale media. Daarnaast heeft ze twee mega mainecoons én is ze in te huren als oppas-poezenmoeder.
Dit najaar, brengt Coca-Cola een nieuw product op de Nederlandse markt namelijk: Coca-Cola zero sugar. Dit maakte Coca-Cola bekend tijdens de opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen.
Coca-Cola zero sugar
De nieuwe smaak van Coca-Cola zero sugar lijkt veel op de klassieke Coca-Cola die we allemaal gewend zijn. De ingrediënten zijn namelijk nog steeds hetzelfde; alleen de blend is gewijzigd.
De naam Coca-Cola zero sugar is overigens bewust gekozen. Coca-Cola wil namelijk duidelijk communiceren dat het drankje écht geen suiker bevat. Volgens Coca-Cola twijfelen hier nog steeds veel mensen aan. Ook het design van de verpakking is vernieuwd. Zo maakt Coca-Cola gebruik van een zwarte achtergrond met een rode disk met het logo. Daarboven staat in grote letters ‘zero sugar’ vermeld.
Wist je trouwens dat een groot deel van de Coca-Cola zero sugar van Nederlandse bodem komt? De drankjes worden in een fabriek in Dongen geproduceerd waar zij gebruikmaken van lokale ingrediënten.
Coca-Cola ambities
Deze introductie van deze nieuwe smaak is niet heel vreemd. Coca-Cola heeft namelijk de ambitie om uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per product met 10 procent te verminderen ten opzichte van 2012. Dit wil Coca-Cola bereiken door meer keuze te bieden met lekkere cola-varianten met minder of nu dus zelfs helemaal geen suiker. Daarom blijven zij innoveren.
Grote marketingactie
De lancering van Coca-Cola zero sugar gaat samen met de grootste marketingcampagne die Coca-Cola zero in de afgelopen 10 jaar in Nederland heeft gevoerd. In september is dit nieuwe drankje verkrijgbaar.
Verder lezen over Coca-Cola
Coffee corner08.02.2024
The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken
Metaverse05.04.2022
Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse
Cola met een Byte?Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws29.01.2021
Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?
Nieuws08.10.2019
Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic
Marketing06.06.2019
Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!
Marketing13.07.2017
Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde
van de top 20 foodmerkenCoffee corner07.03.2017