27.06.2016
Marketing

Coca-Cola lanceert Coca-Cola Zero Sugar

By: Brett Rijsdijk

BlogMarketing

Dit najaar, brengt Coca-Cola een nieuw product op de Nederlandse markt namelijk: Coca-Cola zero sugar. Dit maakte Coca-Cola bekend tijdens de opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen.

Coca-Cola zero sugar

De nieuwe smaak van Coca-Cola zero sugar lijkt veel op de klassieke Coca-Cola die we allemaal gewend zijn. De ingrediënten zijn namelijk nog steeds hetzelfde; alleen de blend is gewijzigd.

De naam Coca-Cola zero sugar is overigens bewust gekozen. Coca-Cola wil namelijk duidelijk communiceren dat het drankje écht geen suiker bevat. Volgens Coca-Cola twijfelen hier nog steeds veel mensen aan. Ook het design van de verpakking is vernieuwd. Zo maakt Coca-Cola gebruik van een zwarte achtergrond met een rode disk met het logo. Daarboven staat in grote letters ‘zero sugar’ vermeld.

Coca-Cola zero sugar blikje
Coca-Cola zero sugar blikje

Wist je trouwens dat een groot deel van de Coca-Cola zero sugar van Nederlandse bodem komt? De drankjes worden in een fabriek in Dongen geproduceerd waar zij gebruikmaken van lokale ingrediënten.

Coca-Cola ambities

Deze introductie van deze nieuwe smaak is niet heel vreemd. Coca-Cola heeft namelijk de ambitie om uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per product met 10 procent te verminderen ten opzichte van 2012. Dit wil Coca-Cola bereiken door meer keuze te bieden met lekkere cola-varianten met minder of nu dus zelfs helemaal geen suiker. Daarom blijven zij innoveren.

Grote marketingactie

De lancering van Coca-Cola zero sugar gaat samen met de grootste marketingcampagne die Coca-Cola zero in de afgelopen 10 jaar in Nederland heeft gevoerd. In september is dit nieuwe drankje verkrijgbaar.

Share this post