Dit najaar, brengt Coca-Cola een nieuw product op de Nederlandse markt namelijk: Coca-Cola zero sugar. Dit maakte Coca-Cola bekend tijdens de opening van de vernieuwde Coca-Cola fabriek in Dongen.
De nieuwe smaak van Coca-Cola zero sugar lijkt veel op de klassieke Coca-Cola die we allemaal gewend zijn. De ingrediënten zijn namelijk nog steeds hetzelfde; alleen de blend is gewijzigd.
De naam Coca-Cola zero sugar is overigens bewust gekozen. Coca-Cola wil namelijk duidelijk communiceren dat het drankje écht geen suiker bevat. Volgens Coca-Cola twijfelen hier nog steeds veel mensen aan. Ook het design van de verpakking is vernieuwd. Zo maakt Coca-Cola gebruik van een zwarte achtergrond met een rode disk met het logo. Daarboven staat in grote letters ‘zero sugar’ vermeld.
Wist je trouwens dat een groot deel van de Coca-Cola zero sugar van Nederlandse bodem komt? De drankjes worden in een fabriek in Dongen geproduceerd waar zij gebruikmaken van lokale ingrediënten.
Deze introductie van deze nieuwe smaak is niet heel vreemd. Coca-Cola heeft namelijk de ambitie om uiterlijk in 2020 de gemiddelde hoeveelheid calorieën per product met 10 procent te verminderen ten opzichte van 2012. Dit wil Coca-Cola bereiken door meer keuze te bieden met lekkere cola-varianten met minder of nu dus zelfs helemaal geen suiker. Daarom blijven zij innoveren.
De lancering van Coca-Cola zero sugar gaat samen met de grootste marketingcampagne die Coca-Cola zero in de afgelopen 10 jaar in Nederland heeft gevoerd. In september is dit nieuwe drankje verkrijgbaar.