![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook lanceerde onlangs Build Brilliant Brands, een gratis e-book vol advies en inzichten van 22 topexperts in de marketing van over de hele wereld. Allemaal geven ze hun visie over marketing, de huidige uitdagingen, trends die van invloed zijn op de branche en de zaken die die ontwikkelingen tegenhouden. Het boek vormt zo een kick-start voor de discussie over wat er in de toekomst nodig is in de marketingsector. Een klein tipje van de sluier zie je in onderstaande tips.
Deze tip komt van Ian Wilson, Global Senior Director Digital and Marketing Development van Heineken. “Neem de leiding in de hele commerciële aanpak. Focus op de basis van de vier P’s – vooral op diegene die zorgen voor de effectiefste consumentencommunicatie, zodat je merk eenvoudig te onthouden is.
De volgende tip is van Aline Santos, EVP Global Marketing and Chief Diversity and Inclusion Officer bij Unilever. “Mensen hechten meer waarde aan wat je doet dan wat je zegt. Als jouw doel onduidelijk is, blijft het bij een uitgeschreven verhaal in plaats van dat het bedrijfsbreed geïmplementeerd wordt en echt effect heeft.”
Sylvie Mulinge, Chief Customer Officer bij Safaricom, geeft de volgende tip. “Als bedrijven goed nadenken over de rol die zij spelen in het leven van hun klanten, worden ze vanzelf gevoeliger voor de markten waarin ze actief zijn – een win-winsituatie.”
Nicola Mendelsohn, VP EMEA van Facebook geeft ook een tip. “Maak gebruik van data en informatie die je tot je beschikking hebt om nieuwe klanten te vinden en een betere en relevantere online shopervaring te bieden.”
Tip 5 komt van Mel Edwards, Global CEO van Wunderman Thompson. “Bedrijven die inclusief handelen, zijn 1,7 keer innovatiever. Daarnaast geeft zeventig procent van de kopers de voorkeur aan merken die inclusief handelen. Verder hebben mensen met een handicap een besteedbaar inkomen van acht miljard dollar. Het is dus niet meer dan logisch om inclusief te handelen.”
Nicola Mendelsohn, VP EMEA van Facebook: “Bedrijven ervaren nu – meer dan ooit – de druk om na te denken over welke stappen ze moeten zetten om in te spelen op de huidige veranderingen. Of het nu gaat om de impact van COVID-19 of de toename van het sociale bewustzijn en digitale versnelling. Marketeers staan in de voorhoede van de veranderende relatie tussen bedrijf en consument. Zij hebben de middelen om op nieuwe, creatieve manieren te voldoen aan de behoeften van klanten. En ze hebben ook de capaciteit om dat te doen en tegelijkertijd het sociale welzijn verder te ontwikkelen, zoals in veel bijdragen in Build Brilliant Brands te lezen is. Ik hoop dat dit boek een belangrijke discussie op gang brengt over de toekomst van de branche en een nieuwe generatie marketingexperts inspireert.”
Het 122-pagina’s tellende e-book is gratis te lezen en te downloaden via Apple Books en in via online Build Brilliant Brands-hub.
[Fotocredits © Tierney – Adobe Stock]
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over Ebook
Technology06.01.2023
Online09.06.2022
Marketing02.03.2021
Marketing22.12.2020
Media08.09.2020
Entertainment30.05.2019
Entertainment24.04.2019
Online22.02.2017
Verder lezen over Facebook
Online25.07.2024
Social Media22.07.2024
Social Media01.07.2024
Social Media28.05.2024
Nieuws15.05.2024
Social Media22.02.2024
Social Media14.02.2024
Online07.02.2024
Verder lezen over Online Marketing
Marketing19.06.2024
Social Media18.06.2024
Marketing10.06.2024
Marketing06.05.2024
Marketing30.04.2024
Marketing06.03.2024
Online22.01.2024
Social Media28.12.2023
Verder lezen over Trends
Events04.07.2024
Entertainment27.02.2024
Search11.12.2023
Search21.11.2023
Lifestyle16.02.2023
DC Business10.01.2023
Search07.12.2022
DC Business04.04.2022