De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook lanceerde onlangs Build Brilliant Brands, een gratis e-book vol advies en inzichten van 22 topexperts in de marketing van over de hele wereld. Allemaal geven ze hun visie over marketing, de huidige uitdagingen, trends die van invloed zijn op de branche en de zaken die die ontwikkelingen tegenhouden. Het boek vormt zo een kick-start voor de discussie over wat er in de toekomst nodig is in de marketingsector. Een klein tipje van de sluier zie je in onderstaande tips.
1. Denk en handel als de CEO
Deze tip komt van Ian Wilson, Global Senior Director Digital and Marketing Development van Heineken. “Neem de leiding in de hele commerciële aanpak. Focus op de basis van de vier P’s – vooral op diegene die zorgen voor de effectiefste consumentencommunicatie, zodat je merk eenvoudig te onthouden is.
2. Het gaat om daden, niet om woorden
De volgende tip is van Aline Santos, EVP Global Marketing and Chief Diversity and Inclusion Officer bij Unilever. “Mensen hechten meer waarde aan wat je doet dan wat je zegt. Als jouw doel onduidelijk is, blijft het bij een uitgeschreven verhaal in plaats van dat het bedrijfsbreed geïmplementeerd wordt en echt effect heeft.”
3. Bepaal het snijvlak van je brand purpose en klantinzichten
Sylvie Mulinge, Chief Customer Officer bij Safaricom, geeft de volgende tip. “Als bedrijven goed nadenken over de rol die zij spelen in het leven van hun klanten, worden ze vanzelf gevoeliger voor de markten waarin ze actief zijn – een win-winsituatie.”
4. Denk digital, in elke stap die de klant doorloopt
Nicola Mendelsohn, VP EMEA van Facebook geeft ook een tip. “Maak gebruik van data en informatie die je tot je beschikking hebt om nieuwe klanten te vinden en een betere en relevantere online shopervaring te bieden.”
5. Vergeet niet dat inclusiviteit essentieel is voor commercieel succes
Tip 5 komt van Mel Edwards, Global CEO van Wunderman Thompson. “Bedrijven die inclusief handelen, zijn 1,7 keer innovatiever. Daarnaast geeft zeventig procent van de kopers de voorkeur aan merken die inclusief handelen. Verder hebben mensen met een handicap een besteedbaar inkomen van acht miljard dollar. Het is dus niet meer dan logisch om inclusief te handelen.”
Build Brilliant Brands
Nicola Mendelsohn, VP EMEA van Facebook: “Bedrijven ervaren nu – meer dan ooit – de druk om na te denken over welke stappen ze moeten zetten om in te spelen op de huidige veranderingen. Of het nu gaat om de impact van COVID-19 of de toename van het sociale bewustzijn en digitale versnelling. Marketeers staan in de voorhoede van de veranderende relatie tussen bedrijf en consument. Zij hebben de middelen om op nieuwe, creatieve manieren te voldoen aan de behoeften van klanten. En ze hebben ook de capaciteit om dat te doen en tegelijkertijd het sociale welzijn verder te ontwikkelen, zoals in veel bijdragen in Build Brilliant Brands te lezen is. Ik hoop dat dit boek een belangrijke discussie op gang brengt over de toekomst van de branche en een nieuwe generatie marketingexperts inspireert.”
Het 122-pagina’s tellende e-book is gratis te lezen en te downloaden via Apple Books en in via online Build Brilliant Brands-hub.
[Fotocredits © Tierney – Adobe Stock]
Verder lezen over Ebook
Technology06.01.2023
Apple laat luisterboeken inspreken door kunstmatige intelligentie
Maar dat gaat niet zomaarOnline09.06.2022
Illegale downloader? Ziggo gaat je er niet op aanspreken
Marketing02.03.2021
E-book: Billability kan de gezondheid van je agency schaden
advertorialMarketing22.12.2020
2021 productief beginnen doe je met deze praktische tips
advertorialMedia08.09.2020
Deezer lanceert ook kanaal voor luisterboeken in Nederland
Geef je ogen een pauzeEntertainment30.05.2019
Harry Potter fans opgelet: er komen vier nieuwe e-books
Leer meer over de geschiedenis van magieEntertainment24.04.2019
Efteling maakt de leukste sprookjes en verhalen nu beschikbaar via Storytel
"Dan kan ik je beter horen."Online22.02.2017
Bol.com en Kobo komen met een e-book abonnement
Voor € 9,99 per maand onbeperkt lezenVerder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Verder lezen over Trends
Lifestyle28.10.2024
Dit zijn de interieurtrends van dit najaar
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Entertainment27.02.2024
Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is
Search11.12.2023
Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs
Search21.11.2023
Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies
Lifestyle16.02.2023
Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023
DC Business10.01.2023
Dé onlinemarketingtrends van 2023
Search07.12.2022