Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
In Diergaarde Blijdorp sta je oog in oog met veel van het moois dat de wereldwijde natuur te bieden heeft. Maar Blijdorp is zoveel meer dan alleen een dierentuin. Het heeft ook een sterke focus op soortbehoud en natuurherstel. En daarom hebben ze recent een vernieuwde missie aangekondigd. Hiermee positioneert Blijdorp zich nu als een impactvolle organisatie die actief bijdraagt aan het behoud van biodiversiteit en de bescherming van ecosystemen.
In lijn met deze koerswijziging naar een meer impact gerichte benadering, heeft Blijdorp het eveneens Rotterdamse bureau DPDK aangesteld als strategisch partner. Deze samenwerking markeert de focus van Blijdorp om niet alleen digitale innovaties te implementeren, maar ook om een alomvattende transformatie in positionering en branding te ondergaan.
Digitale strategie en customer experience
DPDK, met zijn diepgaande kennis op het gebied van digitale strategie en customer experience, speelt een cruciale rol in deze transitie. Hun expertise wordt ingezet om Blijdorp te helpen haar missie van duurzaamheid effectief over te brengen en te integreren in alle facetten van de organisatie. Dit houdt in het ontwikkelen van strategieën die bezoekers een intensere en educatieve beleving bieden en tegelijkertijd zorgen voor een sterkere personalisatie van interactieve ervaringen. Zo draagt DPDK bij aan het versterken van de inspanningen van Blijdorp op het gebied van soortbehoud en natuurherstel, en helpt het bij het creëren van dieper bewustzijn en grotere betrokkenheid bij het publiek.
De samenwerking zal ook gericht zijn op het aantrekken en betrekken van jongere generaties, alsmede het versterken van zakelijke relaties door het inzetten van innovatieve digitale oplossingen. Deze benadering omvat niet alleen projecten gericht op consumenten zoals de nieuwe merkidentiteit en positionering, een introductiecampagne, het vernieuwde digitale platform blijdorp.nl en een verbeterde mobiele app maar ook het initiëren en versterken van B2B-partnerships door middel van een geïntegreerd CRM-systeem. Deze strategische uitbreiding stelt Blijdorp in staat om haar netwerk van gelijkgestemde organisaties uit te breiden en samen te werken aan gedeelde doelstellingen op het gebied van natuurbehoud en duurzaamheid.
In de volgende fase zullen DPDK en Blijdorp zich richten op het verhogen van de betrokkenheid bij de vernieuwde missie van de dierentuin. Dit zal gebeuren door middel van innovatieve ontwerp- en content strategieën die gericht zijn op het actief betrekken van bezoekers, met als doel een grotere impact te realiseren, zowel binnen als buiten de dierentuin.
Een instituut voor soortbehoud en natuurbescherming
Diergaarde Blijdorp ambieert om hét instituut te worden voor soortbehoud en natuurbescherming. Daarom nemen ze ook actief deel aan vele initiatieven over de hele wereld om een betere toekomst te creëren voor de natuur op aarde. Met een toegewijd team van natuurbeschermers, wetenschappers, onderwijzers, dierenartsen, biologen en nog vele anderen, is deze geliefde dierentuin in Rotterdam een koploper op het gebied van soortbehoud en natuurherstel. Het beste van Blijdorp moet nog komen!
[Fotocredits – © Hans Adobe Stock]
Verder lezen over Digital
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseTech in Asia13.11.2024
Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterOnline18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnMarketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Startups16.11.2023
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award
Online28.04.2023
Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!
Inspiratie om jouw digitale hygiëne aanzienlijk te verbeterenEvents07.04.2023
Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals
Verder lezen over Duurzaam
Automotive20.11.2024
COMIN: De Franse Ride-Hailing Startup die de markt op wil schudden
Nieuws16.11.2024
Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling
DC Business14.11.2024
Ericsson Nederland verplaatst hoofdkantoor naar Breda
voor groei, innovatie en duurzaamheidAdvertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Technology04.11.2024
Steeds meer negatieve geluiden over de thuisbatterij
Lifestyle31.10.2024
Refurbished iPhones: slimme keuze voor 2024
Lifestyle23.10.2024
3 manieren om je huiskamer te verlengen naar de tuin
Automotive11.10.2024
Phoenix is de nieuwe duurzame auto van studententeam TU/ecomotive
Verder lezen over Toekomst
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Technology04.09.2024
Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Nieuws04.07.2024
Merganser: een Offshore Floating Solar platform in de Noordzee
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Artificial Intelligence26.06.2024
Symposium ‘Artificial Intelligence’ door het Jeroen Bosch Ziekenhuis
Gadgets20.06.2024