Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen
Het is 8 maart en dat betekent dat het vandaag internationale vrouwendag is. Deze week wordt dan ook meer aandacht dan normaal besteed aan issues zoals gelijke rechten voor de vrouw en vrouwenmishandeling. In Londen hing deze week een wel heel bijzonder billboard.
De vrouwen op de billboards hebben sporen van geweld in het gezicht. De billboards maken gebruik van gezichtsherkenning wanneer mensen aandacht aan het billboard schenken. Hoe meer mensen naar het billboard kijken, hoe sneller het gezicht geneest. Veel mensen doen net alsof ze huiselijk geweld niet zien.
Er heerst nog steeds een taboe op huiselijk geweld, vrouwen leggen de schuld bij zichzelf, mensen willen zich er niet mee bemoeien.. deze billboards symboliseren het probleem. In het Engels hebben ze hier een mooi spreekwoord voor ‘don’t turn a blind-eye’.
De afbeeldingen zijn mock-ups van hoe de campagne er uit moet komen te zien. Bekijk hieronder een video over het project.
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023