Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Albert Heijn to go en BP gaan samenwerken en starten een proef op tankstations. Albert Heijn to go en BP hebben aangekondigd samen te gaan werken om zo het aanbod van eten en drinken bij tankstations in Nederland uit te breiden. Het gaat in eerste instantie om een proef met zes BP-tankstations verspreid over Nederland. Vanaf het najaar tref je hier een volwaardige Albert Heijn to go winkel aan.
Ruben Beens, verantwoordelijk voor de retailactiviteiten van BP in Nederland: ‘Wij weten dat onze klanten steeds vaker etenswaren voor directe en latere consumptie in onze shops kopen. Hier spelen wij op in door samen met Albert Heijn to go een gevarieerd aanbod te creëren om aan deze groeiende behoefte te voldoen. Albert Heijn to go is in dit segment de marktleider en heeft een goede reputatie op het gebied van product-innovatie met een continu wisselend aanbod van lekkere en gezondere etenswaren voor onderweg en thuis.”
Brandstof als bijproduct
Dergelijke samenwerkingen zien we wel vaker. Naast BP heeft ook Texaco, Total en Shell diverse samenwerkingspartners. Zo heeft Albert Heijn in het verleden al mini-supermarkten geëxploiteerd bij tankstations van Shell. Ook kun je vandaag de dag bij een groot aantal Shell stations, Starbucks koffie krijgen. Heel duidelijk is dat de traditionele tankshop al lang niet meer aan de wensen van de huidige consument voldoet. Het moderne tankshop heeft steeds meer weg van een eetcafe of restaurant! Zo heeft Texaco vorig jaar haar nieuwe shopconcept Go Fresh op twee locaties gelanceerd. Bij de tankstations vandaag de dag lijkt de brandstof het bijproduct te zijn geworden. Het assortiment bestaande uit onder andere verse croissants, warme en rijkelijk belegde (gezonde) broodjes, frites, hamburgers en snacks zijn indrukwekkend. Ook de verse jus d’orange en de verschillende varianten smoothies, smaakjes thee en het koffieaanbod maken een bezoek aan een tankstation aangenaam en prettig.
Naast het assortiment is het service niveau veelal hoog te noemen. Zo hoef je bijvoorbeeld niet twee keer in de rij te staan maar kun je je brandstof direct bij je croissant afrekenen en maken ze keurig jouw kopje koffie. Het nodigt uit om naast het tanken even te ontspannen en gebruik te maken van de vaak schone en nette toilet. Gezien de interessante doelgroep, de bestaande infrastructuur van deze moderne stations verwacht ik dat bovenstaande ontwikkeling zich alleen maar zal voortzetten.
Het is een kwestie van tijd voordat we onze pakketjes van de Post NL of DHL en de grote weekend boodschappen afhalen bij de Shell of de BP!
Verder lezen over AH
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceNieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
Nieuws20.11.2023
Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas
in 1988 had Albert Heijn de primeurNieuws27.10.2023
Robots doen de boodschappen in nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn
Lifestyle27.11.2020
We koken veel uitgebreider tijdens deze toch bijzondere kerst
Advertising31.01.2020
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten
De mooiste en beste commercialsAdvertising27.09.2019
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden
Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zienNieuws26.06.2019