Marketing06.06.2017

Bankje van Nescafé brengt mensen letterlijk dichter bij elkaar


leuke marketingactie met wijze les

Door het toenemende gebruik van sociale media neemt het aantal momenten dat we fysiek contact hebben flink af. In plaats van je vrienden vaak zien, stuur je ze nu eerder een berichtje. En wanneer je met vreemde mensen om je heen bent, in het openbaar vervoer of op een bankje op straat, dan zit je negen van de tien keer met je neus naar je smartphone te staren om weer contact met je vrienden te hebben. Met elkaar praten is er op zo’n moment nauwelijks meer bij.

Een mooie aanleiding voor een gesprek met iemand die je niet kent is bijvoorbeeld een kopje koffie (of thee). Het is precies datgene wat een creatief Italiaans bureau heeft bedacht tijdens de Salone del Mobile in Milaan: een bankje dat mensen letterlijk dichter bij elkaar brengt.

Praat eens met elkaar

Het bankje – gesponsord door koffiemaker Nescafé – laat mensen heel even alleen genieten van een kopje koffie, maar begint daarna te bewegen om mensen letterlijk dichter bij elkaar te brengen. Van nature gaan mensen een eindje uit elkaar zitten ‘want vreemde mensen zijn eng’. Maar zoals je ziet verloopt het contact prima wanneer ze ongevraagd ineens dicht naast elkaar zitten. Twee sensoren activeren het bankje en laten dit bewegen. Is het ijs meteen gebroken en kun je even kletsen met iemand anders, over het weer of over de koffie.

Leuke marketingactie met de wijze les van vandaag: praat weer eens met elkaar, mocht je dat niet zo vaak doen.

Marloes de Hooge

Marloes is oprichter en editor in chief van Travelvalley. Ze schreef ook de boeken Bucketlist Reizen, Bucketlist Stedentrips en Waanzinnige Roadtrips. Ze is gek op schrijven, reizen en hardlopen. E-mail: marloes@travelvalley.nl

...