Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Adidas Football (niet te verwarren met soccer) wil een eiland ter waarde van 1 miljoen dollar weggeven aan de NFL speler die het ‘40-yard dash-record’ van Chris Johnson (een tijd 4,24 seconden) weet te verbreken. De 40-yard dash is de afstand die talenten voor scouts van de NFL moeten sprinten. De tijd geldt als maatstaf of je genoeg talent en snelheid hebt voor het echte werk.
De afstand zegt ons daarom in Nederland minder, maar in de NFL weet echt iedere speler hoe belangrijk het is deze afstand in een recordtijd te kunnen sprinten. Adidas heeft voor deze challenge strenge spelregels bepaald voor atleten die een poging willen wagen.
Cheetah
Zo mag je gerust twee pogingen doen en het record twee keer verbreken, maar dan geldt echt alleen de eerste geslaagde recordpoging. Verder mag het sprintje van 36.58 meter alleen worden gedaan op de vederlichte Adidas Adizero schoenen met Cheetah-print én ben je verplicht een deal met Adidas te maken voor het NFL seizoen van 2017-2018.
Het eiland, dat door Adidas zal worden gekozen, heeft een waarde van maximaal een miljoen dollar. Tot zover deze leuke actie die vooral bedoeld is om ook de schoenen met een bijzondere print te promoten.
We have a winner, maar John Ross wint geen eiland
En dan was daar deze week ineens John Ross die zomaar tijdens de scouting challenge een tijd van 4.22 op de klokken wist te zetten. Gelopen op Nikes en niet op Adidas Adizero. Op dat soort momenten is er altijd het niet meer weg te denken Twitter voor de reacties. Zijn reactie na afloop mocht er overigens wezen: “I can’t swim, don’t own a boat“. Helaas heeft Adidas nog niet op een originele wijze weten te reageren. Twitter wel.
[Afbeeldingen © Adidas]
Verder lezen over adidas
Gadgets17.08.2022
Adidas koptelefoon met kunstlicht zonnecellen
Nieuws15.06.2022
Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers
Nieuws29.09.2021
Adidas vs. Puma; hoe een familieruzie twee grote sportmerken voortbracht
En een dorp verdeelde!Gadgets06.05.2021
Adidas 4DFWD: een futuristische hardloopschoen met 3D-print technologie
Lifestyle13.09.2020
Droomsamenwerking: adidas en LEGO komen met exclusieve sneaker
Gadgets10.03.2020
Adidas GMR: een smart zooltje dat voetbalschoppen telt
Technology29.05.2019
Hoe tech en sneakers een perfecte match zijn
Media08.04.2019
Match made in heaven: samenwerking Adidas en Beyoncé
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023