Kennen jullie Maaike Schutte nog? Ze heeft voor DutchCowboys de eerste podcasts verzorgt.
En nu heeft ze een boek geschreven. Het komt deze eind deze maand uit bij uitgeverij 521. Maaike kan goed, snel en leuk schrijven. En de bureauwereld kent ze goed. Ik ga t zeker lezen. Vind het vanaf 23 feb bij je boekhandel of bij Bol.
Hier alvast de flap tekst:
“Alex is Accountmanager bij reclamebureau VOGH/JJGP en dartelt rond in het circuit van openingsborrels, klassieke auto’s, de bladen, hippe goede doelen en tweedehands kleding die vintage heet als er te veel geld voor gevraagd wordt. Haar klant, de BPW Bank, kiest wel een heel aantrekkelijk gezicht voor haar nieuwe campagne: Dylan Winter, Nederlands heetste rockster. Even doet ze haar best om zijn charmes te weerstaan. maar ze vindt hem spannend, hij vindt haar grappig en ontwapenend en ze raken verstrikt in een woestwilde affaire .
Daar beginnen Alex’ 15 minuten van roem: ze worden het ‘liefdeskoppel van het jaar’; de camera’s en paparazzi zijn de bosjes niet meer uit te slaan, showbizzprogramma’s buitelen over elkaar heen om ze voor de camera te krijgen en ze krijgen uitnodiging na uitnodiging voor allerhande feestjes en filmpremières. Maar het glamourleven heeft ook een schaduwkant, want wie zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt…
15 minuten is een donkere komedie over de snelle wereld van roem en geld. En tegelijkertijd een liefdesverhaal met een addertje onder het gras, met even herkenbare als absurde personages. Zo is er de ambitieuze filmregisseur Yljaaa, die een begrip wil zijn (zonder achternaam) en worstelt met de grens tussen high en low culture. Moeder Patries, die nog steeds niet uitgepraat is over haar affaire met Rob de Nijs in de jaren ’60, en vader Bapao Dries; selfmade zakenman in Aziatische magnetronsnacks. En niet te vergeten Rodzjer, Creatief Directeur van VOGH/JJGP, die wroeging krijgt over zijn hedonistische levensstijl en het opneemt voor de Galapagos-schildpad.”