Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen
Een aantal grote internationale merken veranderde het logo het afgelopen jaar. Van Airbnb tot Visa en van Netflix tot Volvo, ze gaven allemaal het logo een update. We zetten er een aantal voor je op een rijtje.
Netflix ging van een lichte letter op een rode achtergrond, naar een lichte achtgrond met een rode letter.
Visa verwijderde het gele accent in het logo.
Reebok voegde een beetje kleur aan het logo toe.
Black & Decker maakte het logo super basic.
Nasdaq’s oude logo was volledig in caps geschreven, het nieuwe logo heeft dat niet meer en heeft een icoontje voor de titel gekregen.
Airbnb’s nieuwe was veel besproken, sommige mensen vonden dat het nieuwe logo iets erotisch had..
Volvo gaf haar oude logo (dat stamde uit het begin van de jaren 90) een subtiele moderne update.
Ook Bacardi paste het logo aan, de vleermuis in het logo is kleiner en gedetailleerde, maar het logo is verder juist strakker geworden.
Foursquare voegde een pinnetje aan het logo toe, dat staat voor de locatiebepaling.
Verder lezen over Logo
Media25.02.2020
Dit zijn de top 10 logo trends van 2020
Marketing05.10.2017
Hilarisch onderzoek laat mensen bekende logo’s natekenen
We kunnen het allemaal nietAdvertising19.09.2017
Goed idee: eco-branding zou miljoenen aan inkt kunnen sparen
Printerinkt is duurder dan Chanel N°5Video29.08.2017
YouTube krijgt voor het eerst in 12 jaar een nieuw logo
Marketing01.11.2016
6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn
Marketing24.09.2016
De evolutie van 12 klassieke logo’s
Marketing20.08.2016
Verborgen betekenissen in 9 logo’s
Entertainment29.06.2016