Merken gaan tig X per dag over de tong, maar marketeers hebben er nog maar weinig zicht op. Een digitale footprint van wat consumenten over je zeggen kun je krijgen door blogs, chatrooms of social networking, en veiling- & nieuwssites te tracken. De aanbieders komen, de consumenten zijn er, maar de marketeer heeft nog wat kramp in de kuiten….
Op NY Times lees ik een mooi weekend-artikel over Keller Fay, dat offline WOM via interviews in beeld brengt.
Keller Fay vraagt consumenten een dagboek van converstaties bij te houden met ‘discussed brands’. Een interview verdiept die conversaties, de respondenten krijgen een paar kortingscouponnen en Keller heeft een soort ‘window tot ’t consumenten-hoofd’.
Bedrijven leren ’t momentum van hun WOM te plaatsen, ’t effect van lopende campagnes hierop te zien en de juiste context te vinden. Keller doet inmiddels 250.000 conversaties per jaar.
Het verschil met ’t buzzen van producten is dat dit type WOM minder geforceerd verloopt. Mensen praten uit zichzelf, niet naar aanleiding van een opgestuurd product.
Vb: “When people were not busy proclaiming, “I love my iPod,” they were often debating whether young people really need iPods. One 14-year-old boy noted that he wanted a green or silver iPod, but he had to have his name on the back, “just in case it gets stolen.”
Je merk wordt ‘ruim beleefd’ en daarom moet je tegen een stootje kunnen. Maar een beetje meer inzicht in de kritieken, gebruikswijze en oplossingen van de klant worden je zo aangedragen…Lees verder
Verder lezen over iPod
Gadgets22.01.2024
Tijdmachine: iPod bracht een muziekrevolutie teweeg
Gadgets07.04.2023
Gaat Apple een nieuwe ‘iPod’ maken?
Patentaanvraag toont ook een mini multimediaspeler slash Airpods houderGadgets11.05.2022
End of the line voor de iPod van Apple
Gadgets20.08.2021
Interessant: Apple werkte aan iPhone Nano, volgens Steve Jobs
DC Business04.12.2020
Amac opent nieuw filiaal in hartje Alkmaar
Gadgets29.05.2019
Apple geeft iPod Touch eerste update in vier jaar
Nieuws06.02.2016
Tim Cook: ‘Apple Watch beter verkocht dan eerste iPhone’
Technology28.07.2015
Video: zo reageren kinderen op de allereerste Apple iPod
Verder lezen over RSS
Online10.01.2024
2024: Zijn RSS-feeds terug van weggeweest?
Media29.03.2013
Netvibes als vervanger iGoogle en Google Reader
Online17.03.2013
Feedly profiteert van het verdwijnen van Google Reader
Technology16.03.2013
Ook Google’s RSS Subscription Browser extensie verdwijnt
Technology14.03.2013
Alternatieven voor Google Reader
Technology14.03.2013
Google stopt met Google Reader
Media16.01.2013
De website van Aaron Swartz leeft nog
Online27.03.2010
Twitterfeed of toch Dlvr.it ?
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020