Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Een quote uit 1999 van de CEO van een van de grootste luxury brands ter wereld ‘Wij zullen nooit onze brand in een online omgeving plaatsen laat staan verkopen’. Daar zijn de van oorsprong voornamelijk family run bedrijven inmiddels wel op teuggekomen. Maar de onlinewereld is voor hen nog altijd geen prioriteit, want bij luxury gaat het om ervaring, omgeving, om alle 5 senses en persoonlijke aandacht. Dit was althans mijn observatie tijdens de Luxury Brands Marketing Summit in Monte Carlo afgelopen week. Ik was daar voor XEED met als doel uit te vinden hoe deze marketeers tegenover meer marketing efficiency en brand control staan.
Deze observatie wordt ondertekend door Businessweek in dit artikel . Aangezien de doelgroep zich absoluut wel veel online bevindt en je online wel degelijk een experience kunt aanbieden, lijkt online mij wel degelijk van groot belang voor deze partijen. Het gevolg is dat merken zoals Dior, Louis Vuitton, Moet & Chandon en Cartier in de online omgeving wel aanwezig zijn, maar dan vooral op sites van derden. Op blogs , in magazines, verkoopsites, warenhuizensites en eBay. Op die plekken is het moeilijk om je brand te controleren. Een groot probleem voor een bedrijf als Louis Vuitton, die haar merk als belangrijkste asset heeft, (12,3 miljard), en haar merk in veel omgevingen niet graag terugziet. Een antwoord op deze uitdaging is nog niet voorhanden, volgens de worldwide marketing director online van Dior.
Een start is om met grote online magazine als Style.com samen te werken om het brand goed neer te zetten. Hier is wel een goed budget voor nodig.
Nederland is niet z’n luxury land, met de PC Hooftstraat als enige echte omgeving voor deze brands. Wie van ons Nederlanders heeft oplossingen voor bovenstaande?
Verder lezen over eBay
Technology22.01.2024
Buitenkansje op eBay; een originele straalmotor van een Concorde
Gaming10.09.2019
Deze Pokémon-kaart is veel geld waard
Online01.02.2018
eBay wisselt PayPal in voor het Nederlandse Adyen
Betaalprovider wint de veilingNieuws11.11.2016
Snap verkoopt Spectacles via tijdelijke automaten
eBay-prijzen door het dak in de VSGadgets21.01.2015
Apple fan koopt ‘prototype’ Apple Watch op eBay
De echtheid van deze Apple Watch valt te betwistenCybercrime21.05.2014
Cyberattack: eBay vraagt alle gebruikers hun wachtwoord aan te passen
Gaming06.02.2014
Hoe kan een NES game meer dan 100.000 dollar opbrengen?
Gaming30.01.2014
Hoe kan een NES game $100.000+ opbrengen?
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020