Marketing11.10.2006

Media Expo 2006


1160574476mediaexpo.jpg
1160574476mediaexpo.jpg

Gisteravond naar de RAI geweest waar Media Expo 2006 plaats vond. Altijd leuk een rondje te maken langs onvermoeibaar salestalent van de diverse mediabedrijven, en erg gezellig bovendien. Even een aantal highlights op een rij:

Radio Digitaal

Een slim en inmiddels bekend initiatief van 3 gasten die na de inlijving van Radio 538 door Talpa Radio konden meeliften op diens faciliteiten en expertise en zodoende het eerste Nederlandse online radio platform lanceerden. Met acht doelgroepspecifieke zenders bereiken zij inmiddels 30.000 unieke bezoekers per week.

Alhoewel de techniek aan de achterkant van deze webradiostations complexer is dan dat ‘ie voor de gebruikers lijkt, is het voor Radio Digitaal betrekkelijk eenvoudig een (evt. gebrand) station bij te bouwen. Natuurlijk is het ook gewoon mogelijk om streamspots in te kopen voor het starten van een stream, en om een bestaand station voor bepaalde tijd te branden: Hits4Kids werd bijvoorbeeld een week lang gepresenteerd door de stem van Garfield ter promotie van de nieuwe Garfield film.

PCM/Skoeps

Vorige week was daar dan toch ineens Skoeps, de verwachte burgernieuwssite van PCM en Talpa Digital. Slim gepromoot door e.e.a. een week voor lancering in Logland te laten uitlekken.

Op skoeps kunnen vrijwillige redacteuren zich aanmelden, zij krijgen een mobiel met camerafunctie en een perskaart in de hoop dat deze mensen ‘het nieuws van de straat’ registreren en op de site posten. In het geval van een goeie skoep (denk Theo van Gogh) bestaat de kans dat de foto bovendien wordt doorverkocht aan de grote dagbladen, waarbij de fotograaf uiteraard ook op een zeker bedrag kan rekenen.

Say Cheese

Fotoflyering is een krachtige marketingtool; Orange zet a.s. vrijdag tijdens de TMF Awards een dergelijke campagne in om extra traffic naar onze nieuwe Orangemusic portal te trekken. Het idee is simpel: mensen gaan op de foto tijdens een bepaald evenement en hun foto wordt in een gebrande flyer gestoken en meegegeven. Op deze flyer is ook de link van een actiesite te vinden alwaar de mensen hun foto digitaal kunnen terug vinden.

Say Cheese verzorgde dit al voor diverse partijen tijdens de AutoRai, Spinawards, Sail, Sensation en in Holland Casino. Ook hebben zij de mogelijkheid een vrachtwagen (of in kleinere variant: een aanhanger) met daarin een green screen te laten aanrukken. In deze omgeving kan een persoon dan voor de green screen op de foto ‘met’ zijn of haar favoriete acteur, presentator of artiest.

On

Narrowcasting is inmiddels bekend, maar On geeft een andere draai aan het fenomeen. Deze verzorgers van videoschermen in exclusieve clubs en bars leveren zulke mooie content, dat ze door de clubeigenaren betaald krijgen om hun schermpje op te mogen hangen. Tussen de aantrekkelijke bewegende visuals zitten echter wel degelijk reclame uitlatingen verstopt, zij het op zeer esthetisch verantwoorde wijze.

On is een joint venture van KPN en Heineken en dat verklaard een hoop, want al wat mooi is (presentatie, beursstand, merchandise en site zijn al even visueel aantrekkelijk) vraagt het nodige budget. On is in staat een specifieke zender te bouwen per type uitgaansgelegenheid en zich aan te passen aan het tijdstip van de dag. Een nieuwe toekomst voor videoclips?

Discovery Channel

Voor wie zich sinds het WK afvraagt wat ie nou met z’n HD TV moet, is er goed nieuws. Discovery Channel zendt sinds twee weken elke zondagavond het programma Atlas uit, een zéér mooie documentaire reeks over een aantal landen, volledig opgenomen in HD. In samenwerking met Philips worden er nu ook Ambilight TV’s weggeven op de site en voor de liefhebbers zal de serie tzt ook op DVD verschijnen.

Boomerang

Je kent ze van de gratis kaarten in de café’s, maar Boomerang zit sinds vorige week ook in de ringtones. Gratis. Gratis? Nou ja, gesponsord dus, net als de kaarten. Op de boomerang.nl krijgt een merk namelijk de nodige exposure, en in ruil daarvoor download een gebruiker de specifieke ringtone die zij aanbieden dus gratis. De adverterende partij koopt zelf de rechten voor de ringtone af en Boomerang plaatst deze inclusief brandmateriaal op de site. Slim!

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Dutchcowboys

​Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?

De prijzen blijven maar stijgen. Dat merk je aan alles, van de huizenprijzen tot aan de energierekening en de benzinepomp. Vroeger kon je nog sparen, maar tegenwoordig nadert de rente op je rekening 0%. Het gevolg: je ge...

Online22.02.2022

​Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?

Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures

Ben je op zoek naar nieuwe medewerkers voor jouw bedrijf? Dan bent je bij DC Vacatures aan het goede adres. Daarmee bereikt je vacature een grote doelgroep hoogopgeleiden van Nederland middels het krachtige platform van...

Vacatures11.10.2018

Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures

advertorial
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank

Hartje zomer in Nederland. Temperaturen rijzen de pan uit en mensen pakken massaal hun koffers om naar nóg lekkerder weer te reizen. Hier in Nederland is ook nog genoeg te beleven hoor, zeker als je het nieuws volgt. He...

Nieuws24.07.2018

7 keer komkommernieuws van de bovenste plank

De DC Yearly van 2017

2017 was weer een bewogen jaar, vol ups en downs. Ook bij Dutchcowboys en al onze zustersites. Zo hebben we afscheid genomen van Mobilecowboys. Is er een boek uitgeven door Marloes: 25 Bucketlist reizen. Zijn we gestart...

Online31.12.2017

De DC Yearly van 2017

De DC Yearly van 2016

2016 was weer een bewogen jaar, vol ups en downs. Ook bij Dutchcowboys is er het afgelopen jaar veel veranderd. We zijn begonnen met de dagelijkse DC Daily, met daarin kort enkele hoogte(of diepte)punten van die betreffe...

Online31.12.2016

De DC Yearly van 2016

De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief Op zoek naar een baan en wil je op de hoogte blijven van de nieuwste vacatures op het gebied van media, marketing, ICT, communicatie, sales, consultancy, retail, telecom en leisure? Sch...

Vacatures29.05.2016

Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!

​DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys

Op zoek naar mooie aanbiedingen, leuke deals en vaak met flinke korting op het gebied van Web Services, Lifestyle, Software, Gear & Gadgets, Designer Assets en E-Learning? Dan ben je bij ons nieuwe DC Deals platform aan...

Online25.05.2016

​DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys

DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures

Op zoek naar nieuwe medewerkers voor je bedrijf? Dan ben je bij het nieuwe platform voor vacatures, DC Vacatures, aan het goede adres. Plaats je vacature op DC Vacatures en bereik een grote doelgroep van hoogopgeleiden i...

Vacatures29.01.2016

DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures

Verder lezen over Reclame

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers

Verder lezen over RSS

​2024: Zijn RSS-feeds terug van weggeweest?

RSS-feeds zijn een beetje zoals X/Twitter. Soms zijn ze weer even in trek, soms niet, maar journalisten en nieuwsjunkies gebruiken ze altijd. Echter kan het best nu weer aantrekken, want YouTube heeft besloten om podcast...

Online10.01.2024

​2024: Zijn RSS-feeds terug van weggeweest?

Netvibes als vervanger iGoogle en Google Reader

Als dagelijks fanatiek gebruiker van Google (RSS) Reader moet ik toch wat, nu Google aangekondigd heeft om na iGoogle (eind september) ook Google Reader (eind juni al) op termijn uit de lucht te zullen halen. Ik gebruikt...

Media29.03.2013

Netvibes als vervanger iGoogle en Google Reader

Feedly profiteert van het verdwijnen van Google Reader

Nadat bekend werd gemaakt dat Google Reader gaat stoppen, zag alternatief Feedly het aantal leden fors stijgen. Binnen 48 uur steeg het aantal nieuwe gebruikers met maar liefst 500.000. De beslissing van Google om de ste...

Online17.03.2013

Feedly profiteert van het verdwijnen van Google Reader

Ook Google’s RSS Subscription Browser extensie verdwijnt

Gisteren schreven wij over het feit dat Google de stekker trekt uit Google Reader en dat er alternatieven in opkomst zijn. Het lijkt er nu op dat Google het gehele rss-formaat beu is, nu ontdekt is dat ook Google's RSS S...

Technology16.03.2013

Ook Google’s RSS Subscription Browser extensie verdwijnt

Alternatieven voor Google Reader

Vanochtend berichtten wij dat per 1 juli Google Reader niet meer te gebruiken is. Dit is onderdeel van een grote schoonmaak die Google onder Larry Page aan het doen is. Veel mensen gebruiken nog steeds RSS-feeds om hun d...

Technology14.03.2013

Alternatieven voor Google Reader

Google stopt met Google Reader

Als gevolg van een derde opruimronde stopt Google op 1 juli 2013 met het aanbieden van Google Reader. Deze dienst die in 2005 het daglicht zag heeft een trouwe groep gebruikers maar het aantal gebruikers is sterk afgenom...

Technology14.03.2013

Google stopt met Google Reader

De website van Aaron Swartz leeft nog

Interessant voorstel van de code hackers op scripting.com: We should retire Aaron's number. Als honkballer dacht ik even dat het om Hank Aaron ging toen ik de kop op zag duiken in mijn RSS reader, maar diens nummer (44)...

Media16.01.2013

De website van Aaron Swartz leeft nog

Twitterfeed of toch Dlvr.it ?

Twitterfeed is inmiddels een veelgebruikte dienst. Ideaal om de berichten van jouw weblog / website automatisch in je Twitter te laten lopen. Maar zoals de meeste gebruikers van de dienst wel weten hebben ze ook regelmat...

Online27.03.2010

Twitterfeed of toch Dlvr.it ?