De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
MySpace wordt steeds meer en meer gezien als het ultieme voorbeeld van hoe een site snel kan groeien en een grote impact kan hebben hoe mensen omgaan met het Internet en vrije tijd.
Een van de drijvende factoren hierachter is de user ganerated content. Waarom is dit belangrijk, omdat de gebruikers van MySpace geheel vrijblijvend meewerken aan het grote succes van de site door hun hele hebben en houden buiten te hangen, met hier en daar vuile was ertussen.
Maar nu kunnen adverteerders meer en meer budgetten kwijt op deze social network site. Niet alleen door de integratie van Google Adsense/words, maar ook door profielen aan te maken voor speciale producten of karakters in de reclame voor deze producten.
Eerder zagen we al het profiel van Charley Bassey op Hyves en MySpace. Vandaag zag ik een nieuw fenomeen hier in de VS. Nieuw voor mij tenminste.
Het gaat hier over de TV serie My name is Earl. Aan het eind van een aflevering zie je een foto van een persoon. Je kan zelf hier op de foto komen te staan aan het eind van een aflevering door naar myspace.com/mynameisearl te gaan.
De serie is nu ook te zien bij RTL in Nederland. Beschrijving: De besnorde en bier drinkende Earl heeft iets te vaak de verkeerde beslissingen genomen in zijn leven. Het lot is hem echter opeens gunstig gezind als hij de loterij wint. Todat hij wordt aangereden en hij zijn lot ziet wegwaaien. In het ziekenhuis ontdekt Earl karma. Met als doel een beter leven voor zichzelf af te dwingen, gaat hij al zijn fouten uit het verleden rechtzetten.
Door een profiel op MySpace te ontwikkelen, kan de productie maatschappij wellicht meer kijkers naar de TV trekken. Hierdoor ontstaat er een nieuwe mogenlijkheid voor MySpace om adverteerders aan te trekken. Het heeft ook nog iets aantrekkelijks ook. Er ontstaat een levendige community rond de My name is Earl pagina, waarbij alle fans discussies aan gaan, of berichten voor de acteurs achter laten.
Hierdoor is er nog meer potentie voor MySpace ontstaan dan ik al dacht. De mogenlijkheden zijn eindeloos.
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024
Google introduceert een speelse doodle met popcorn
Verder lezen over Hyves
Social Media23.10.2023
Tijdmachine: Hyves was Neerlands trots op social mediagebied
Social Media06.02.2023
5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom
Social Media22.02.2022
Nostalgie: Kun je je oude CU2-profiel nog teruglezen?
En Partyflock en Hyves?Social Media01.05.2018
Hyves is terug en heet nu Hyven.nl
Social Media24.09.2016
9 redenen waarom we Hyves missen
Video29.11.2013
Ode aan de “dansende banaan” – emoticon van Hyves
Social Media29.11.2013
Alleen vandaag kan je nog jouw Hyves content downloaden
Media03.11.2013
Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023