De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Leeuwenhose van Bavaria mag ‘t stadion in: gelukkig maar! In een kort geding dat de Brabantse bierbrouwer had aangespannen tegen de KNVB, waarin ‘t sponsor Heineken beschermde, heeft de rechter vanochtend besloten gekochte Leeuwenhoses gewoon toe te laten.
Bavaria deelde voorafgaand aan de vorige oefenpot van Oranje tegen Kameroen 15.000 oranje-broeken met een staart uit aan Oranje fans. Een grappig geval. Blijkbaar heeft Heineken ’t recht op een extreme mate van exclusiviteit bedongen in ’t sponsorcontract met de KNVB, om stunts van concurrenten in ’t stadion te kunnen weren.
Hierdoor kwam de Leeuw dan wel niet in z’n hemdje te staan, maar wel in z’n broekje, want supporters werd voorafgaand aan Nederland-Kameroen verzocht de leeuwen-broek uit te trekken. Lullig, zo op Tv. Ik moet zeggen, ik heb er om gelachen…de concurrent letterlijk in z’n broek zetten lukt je niet iedere dag. Heineken is overigens niet de enige die
..strenge sponsorvoorschriften hanteert. Schijnbaar eisen de 15 exclusieve sponsoren tijdens het WK in Duitsland eenzelfde soort maatregelen. Exclusiviteit bij ’n sponsordeal die over miljoenen gaat is ook heel begrijpelijk, maar in ’t geval van de Leeuwenhose niet slim.
Het hele land kijkt vol spanning uit naar het WK, versiert de straten en gaat in oranje-tenue voor de buis zitten. Ja, want kaarten krijgen ze niet, ‘die hebben de sponsoren’. Dat is ’t gevoel wat leeft onder ’t volk, en Bavaria deed ’n aardige poging de oranje-fan te plezieren. Niet origineel, wel leuk. Heineken deelde immers al ludieke promo uit toen Berry van Aerle nog rechtsback was.
Voetbal is van ’t volk, en dat is bier ook. Ik geloof daarom niet dat je als biermerk ‘t feestje van je drinkende publiek moet blokkeren. Vandaag drinken ze jouw bier ’n keer in een Bavaria-broek. Let it go! ’t Belang van je sponsor is héél groot, maar ’t belang van ’n goede relatie met je bierdrinker is groter. Zeker in ’n sfeer waarin de supporter ’t gevoel heeft dat WK-kaarten onbereikbaarder waren dan ooit. De beschuldigende vinger wijst ie naar de KNVB en de commercie, en als pleister op de wonde gaat ie in Leeuwenhose naar een oefenpotje. Win ’t volk voor je, in plaats van dat je ze nog ’n X om de oren slaat. 1-0 voor Bavaria!
Verder lezen over Heineken
Automotive24.08.2024
Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0
Gamification ingezet voor aandacht verantwoord alcoholgebruikMobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising14.07.2021
Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek
Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws11.03.2020
Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten
ook voor de bedrijfsresultatenOnline07.06.2019
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”
Marketing21.04.2017
KLM scoort een Grand SpinAward
En 33 andere winnaars!Nieuws29.03.2017
Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie
sponsored storyVerder lezen over Scherm
Gadgets07.05.2024
Apple toont een geheel vernieuwde iPad-lineup
Nieuwe Pro's & Air'sGaming16.08.2022
Wannahave: Samsung komt met een gigantische gamingmonitor
Gadgets05.08.2022
Update voor audio-problemen Apple Studio Display
Klachten over slechte audiokwaliteit waren er al vanaf het beginMobile11.05.2022
Samsung en LG zijn nog (lang) niet klaar met opvouwbare displays
Gaming06.01.2022
Smartphone of tv: wat heb je aan een hoge verversingssnelheid?
Gadgets22.12.2021
Waarom de vierkante monitor van LG niet zo’n gekke uitvinding is
Maar ook beter kanGadgets01.11.2021
BenQ ScreenBars; slimme lampen gemaakt voor je beeldscherm
Mobile26.10.2021