Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Merkcommunicatie en branding draaien om visuele communicatie. Een zorgvuldig ontworpen logo is daarom onmisbaar en ontzettend belangrijk. Het logo is hetgeen dat je naar buiten brengt en waar je mee communiceert, en het is ook het plaatje wat consumenten in hun hoofd zullen hebben als ze denken aan je merk. Denk maar aan McDonald’s, Apple en Starbucks.
In het tijdperk van informatie en gegevens in overvloed is het belangrijk dat je en sterk logo hebt. Een logo geeft gezicht aan de communicatie van het bedrijf en vertelt soms een verhaal op zich.
Het perfecte logo
Een perfect logo moet tijdloos zijn, maar ook herkenbaar, niet snel te vergeten en het moet duidelijk het bedrijf vertegenwoordigen. DesignMantic maakte een infographic met 6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn en waar je aan kunt denken als er een logo ontworpen moet worden.
Is het bedrijf mannelijk of vrouwelijk georiënteerd? Wil je traditioneel of modern uitstralen? Professioneel of persoonlijk? Wil je zachtheid of hardheid uitstralen? Hiermee kan allemaal rekening gehouden worden met de vormgeving en het lettertype. Bekijk de infographic hieronder!
Verder lezen over Logo
Media25.02.2020
Dit zijn de top 10 logo trends van 2020
Marketing05.10.2017
Hilarisch onderzoek laat mensen bekende logo’s natekenen
We kunnen het allemaal nietAdvertising19.09.2017
Goed idee: eco-branding zou miljoenen aan inkt kunnen sparen
Printerinkt is duurder dan Chanel N°5Video29.08.2017
YouTube krijgt voor het eerst in 12 jaar een nieuw logo
Marketing24.09.2016
De evolutie van 12 klassieke logo’s
Marketing20.08.2016
Verborgen betekenissen in 9 logo’s
Entertainment29.06.2016
Het geheimzinnige nieuwe logo van Netflix
Coffee corner27.06.2016