Marketing24.01.2020

​5 redenen waarom je de Webwinkel Vakdagen moet bezoeken


Volgende week vinden de Webwinkel Vakdagen weer plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Het is hét evenement voor iedereen die in de digital commerce werkzaam is. Juist in deze tijd waarin ook e-commerce websites het niet altijd halen, zoals bijvoorbeeld Neckermann, is het des te belangrijker om een goed plan de campagne te hebben. We geven je deze en meer redenen om de Webwinkel Vakdagen te bezoeken.

1. Ontmoet 280 van de meest vooraanstaande aanbieders van digital commerce tools, oplossingen en expertise

Het prettige aan deze vakdagen is dat je niet allemaal aparte afspraken met bedrijven hoeft te maken. Het is heel praktisch en efficiënt, want alle relevante oplossingen en kennis komen overzichtelijk bij elkaar op één centrale locatie. Bovendien zijn de aanbieders niet alleen kleine bedrijven, er zijn juist veel vooraanstaande aanbieders die je kunnen helpen aan een passende digital commerce-tool of simpelweg expertise. Waar het op internet vaak wat vager is of iemand betrouwbaar is, kun je mensen nu recht in de ogen kijken. Dat maakt het iets toegankelijker om ook samen zaken te doen, bovendien kun je daardoor beter overbrengen wat je precies zoekt. Er zijn zoveel standhouders en zoveel ideeën om op te doen, zonder dat je hiervoor eerst nog aparte afspraken hoeft te maken.

Menig exposant gaat al jaren naar de Webwinkel Vakdagen. Cream is daar een voorbeeld van. Operationeel Directeur Marcel van Wijk: “We zien dat het geautomatiseerd orders verwerken direct vanuit Magento steeds populairder wordt, de eigen oplossing die ze hiervoor al jaren hadden, wordt dan ook bij een groot deel van de klanten ingezet. Tijdens de webwinkel vakdagen kunnen wij hier uiteraard alles over vertellen. Verder zullen wij tijdens de webwinkel vakdagen een aantal nieuwe Magento 2 shops presenteren, zoals die van Blackstone, Lux-case en Hans van Wijk motoren.”

2. Indrukwekkende keynotes

Je kunt over de beursvloer struinen naar inspiratie en ideeën, maar je kunt ook plaatsnemen bij een van de vele keynotes en lezingen. Er zijn diverse zalen waar voortdurend een spreker is om je verder te helpen met je webwinkel. Daarnaast zijn er inspirerende keynotes van onder andere de CEO van bol.com, de CEO van Marktplaats en CCO van Jumbo Supermarkten bijvoorbeeld. Bol heeft net aangekondigd meer met kleding te gaan doen, zodat je echt voor bijna alles terechtkunt in de webshop. En met dagelijks miljoenen bezoekers weet ook de CEO van Marktplaats ongetwijfeld goede tips te geven voor beginnende én ervaren webshopbeheerders. De dagen worden afgetrapt door rasondernemer Roland Kahn, die ons als geestelijk vader van het inmiddels failliete Coolcat interessante learnings kan geven, maar ook over de merken die ook van hem zijn en lekker doorstomen, zoals Sapph en America Today. Maar ook online, met bijvoorbeeld de website V&D.

De CCO van Jumbo Supermarkten, Colette Cloosterman-Van Eerd, spreekt bijvoorbeeld over klantverwachtingen overtreffen: “De snelle veranderingen in de markt en de maatschappij sporen ons aan om continu te werken aan het optimaliseren van ons verdienmodel. Doordat we overal dezelfde Jumbo beleving aanbieden, zien we dat de winkels en het online kanaal elkaar sterk aanvullen. We zien dat duidelijk terug in onze cijfers en dat de winkels die online omarmen ook sterker groeien. Wij omarmen dus alle denkbare verkoopkanalen, inclusief online. Hiermee zijn onze verkoopmogelijkheden onbegrensder.”

3. Direct toepasbaar

We schreven laatst niet voor niets dat Nederlanders steeds meer bij webshops uit het buitenland bestellen: vaak hebben die winkels zich goed laten adviseren om zo met een concept op te proppen te komen dat goed werkt. Laat je ook adviseren door de vele aanbieders en experts op de beursvloer. Misschien weet je nog niet zeker wat je wil komen ‘halen’ op deze Vakdagen, maar we weten één ding zeker: je gaat wel met advies naar huis dat je heel praktisch meteen kunt toepassen. Sterker nog, mogelijk jeuken je handen zelfs een beetje om meteen aan de slag te gaan en je webwinkel tot een groot succes te maken.

4. Ontdek nieuwe ontwikkelingen

Een van de redenen dat buitenlandse websites zo interessant zijn om te winkelen, dat is ook omdat ze gebruikmaken van de nieuwste technologie. Het is immers als klant heel prettig als je door middel van kunstmatige intelligentie alvast producten aangeraden krijgt die inderdaad echt goed passen bij wat je net in je winkelmandje klikt. Misschien zie jij AI niet direct zitten voor je winkel, omdat je geen idee hebt wat je er aan hebt. Ook daarvoor kun je op de Webwinkel Vakdagen terecht, want het draait niet alleen om aanbod, maar ook om advies. Zo staat ook conversational commerce in de spotlight, dat zich onder andere richt op spraakherkenning om zo meer met de klant in gesprek te kunnen gaan. Ook kan een webwinkel er enorm veel baat bij hebben datagedreven te werken en keuzes te maken gebaseerd op feiten en cijfers.

Hajo Wielinga, sr. Data Analyst B2C bij Videoland spreekt ook op de Webwinkel Vakdagen, en hij zegt het volgende over de rol die bijvoorbeeld data-analyse kan spelen: “Ik denk dat het cruciaal is om experimenterend te leren, omdat het landschap zo snel verandert. Wat eerst nog een gegeven was, is nu alweer een vraag. Er zijn geen zekerheden meer, daarom moeten we constant nieuwe hypotheses testen om te kijken met welke innovaties we de klantbeleving kunnen verbeteren. Door snel en vaak achter elkaar te experimenteren, blijft een product passen bij de huidige consumentenbehoefte.”

5. Het is helemaal gratis

Qua kosten voor je bedrijf, of voor jezelf, zit je op de Webwinkel Vakdagen wel goed. Een ticket kost je namelijk helemaal niets. Je hoeft je alleen in te schrijven voor de Webwinkel Vakdagen via deze link. Waar menig netwerkbijeenkomst vaak veel geld kost, kun je hier gratis naartoe. Misschien heb je wat reiskosten, maar die zijn slechts een zeer lage prijs voor de berg advies en inspiratie die je van deze twee dagen kunt meenemen.

...

Verder lezen over E-Commerce

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth

Verder lezen over Webwinkel Vakdagen

Succesvolle editie van de Webwinkel Vakdagen: 2 dagen vol inspiratie

Na twee jaar keerden de Webwinkel Vakdagen eind juni dan eindelijk terug in originele vorm in de Utrechtse Jaarbeurs. Dagen met een volle beursvloer, vele bezoekers en inspirerende sprekers. Dé e-commerce beurs van de B...

Events18.08.2022

Succesvolle editie van de Webwinkel Vakdagen: 2 dagen vol inspiratie

​4 keynotes die je niet mag missen op de Webwinkel Vakdagen

Het is bijna zover: op 29 en 30 juni vinden de Webwinkel Vakdagen weer plaats. Tijdens het grootste e-commerce event in de Benelux komen volop interessante en vooraanstaande sprekers vertellen over hun ervaringen. De mar...

Marketing21.06.2022

​4 keynotes die je niet mag missen op de Webwinkel Vakdagen

​De voordelen van bug bounty-programma’s voor kleine en grote bedrijven

Hoge bomen vangen veel wind, maar dat wil niet zeggen dat ook de kleinere struiken wel eens de lijden hebben onder een storm. Plus, als het gaat om klantgegevens, dan maakt het niet uit hoe groot of klein je bent: dan mo...

Technology10.06.2022

​De voordelen van bug bounty-programma’s voor kleine en grote bedrijven

​Inspiratie opdoen op de Webwinkel Vakdagen: meld je nu aan

Over een paar weken is het zover: de zomereditie van de Webwinkel Vakdagen vindt dan weer plaats in de Utrechtse Jaarbeurs. Ben je een online professional of ondernemer? Op het grootste e-commerce event van de Benelux do...

Marketing07.06.2022

​Inspiratie opdoen op de Webwinkel Vakdagen: meld je nu aan

​Bezoek de Webwinkel Vakdagen: 3 tips!

Eind juni 2022 vinden de Webwinkel Vakdagen weer plaats in de Utrechtse Jaarbeurs. Hier hoor je alles over de laatste trends op het gebied van online shoppen en doe je volop inspiratie op tijdens lezingen van interessant...

Marketing12.05.2022

​Bezoek de Webwinkel Vakdagen: 3 tips!

​Digitale ambities? De Webwinkel Vakdagen komen er weer aan

Mensen waren al minder in fysieke winkels aan het shoppen, maar online heeft de laatste jaren helemaal een vlucht genomen. Het is voor iedereen met een retailhart dan ook belangrijk om online aanwezig te zijn. Twijfels?...

Events19.04.2022

​Digitale ambities? De Webwinkel Vakdagen komen er weer aan

Webwinkel Vakdagen Summer Edition: de line-up is compleet!

Het kan eindelijk weer: 7 & 8 juli aanstaande heeft OGZ de primeur en gaan de Webwinkel Vakdagen Summer Edition van start. In plaats van winterse omstandigheden hebben we hopelijk een heerlijk zonnetje. En omdat de beurs...

Marketing01.07.2021

Webwinkel Vakdagen Summer Edition: de line-up is compleet!

Alle seinen staan op groen voor de Webwinkel Vakdagen Summer Edition

Na een lange tijd van noodgedwongen afwezigheid opent de Webwinkel Vakdagen op 7 en 8 juli aanstaande haar deuren in Jaarbeurs Utrecht. Een bijzonder moment, met een iets andere datum en uitvoering dan je gewend bent. Da...

Events03.06.2021

Alle seinen staan op groen voor de Webwinkel Vakdagen Summer Edition

Grootste vakbeurs voor digital commerce gaat door