Marketing16.05.2014

Dutch Interactive Awards 2014: Philips verkozen tot “Company of the Year”


Gisterenavond zijn tijdens de vijfde editie van de Dutch Interactive Awards de prijzen uitgereikt voor het beste interactieve werk van Nederland. Met dit jaar als grote winnaars ‘a friend of mine’ en opdrachtgever Philips. Beide bedrijven wisten twee awards in de wacht te slepen.

Philips werd tevens uitgeroepen tot ‘Company of the Year 2014“. De ruim veertig genomineerden kregen tijdens de jurydag de mogelijkheid om hun case te presenteren aan de vakjury. Zij werden vervolgens beoordeeld op het gebied van strategie, design en resultaat. In totaal zijn er twaalf awards uitgereikt op het gebied van communicatie, e-commerce en marketing.

dutch-interactive-awards-2014-philips-ve.jpg
dutch-interactive-awards-2014-philips-ve.jpg

Best Service
Clockwork (Quli)
“Het is een van de meer vooruitstrevende, gebruiksvriendelijke concepten op het web die kwaliteit van levens kan verbeteren. De ‘I’ van Dutch Interactive Awards komt in deze case zonder twijfel naar voren. We zijn erg benieuwd naar de uitrol.”

Best eCommerce
Fabrique [merken, design & interactie] en Q42 (De Nederlandse Staatsloterij)
“Het is gelukt om nieuwe kanalen te benutten waarbij het vercommercialiseren en personaliseren binnen traditioneel segment een groot compliment verdient. Daarbij is bijzonder goed ingespeeld op de klantreis.”

Best Campaign
a friend of mine (#ExperiencePhilips)
“Het behaalde resultaat ten opzichte van het budget is een bijzondere prestatie te noemen. Leuk om te zien dat ook nieuwe kanalen als Instagram op de juiste manier zijn ingezet. Een mooie spinoff voor zowel het merk als de interne organisatie.”

Best Activation
RTL Nederland (GTST: Spring Levend tijdens zomerstop)
De winnende app maakt de zomer in een keer relevant en is heel belangrijk voor het bestaande publiek. De loyale kijker wordt optimaal bediend.”

Best Brand
Lukkien (Mobiele Strategie Efteling)
De jury complimenteert de manier waarop effectief is samengewerkt binnen verschillende partijen om tot het resultaat te komen. Het is een case met indrukwekkende resultaten en veel potentie, vooral op het gebied van beleving en functionaliteiten.
Eervolle vermelding voor Tam Tam (Nationale Opera & Ballet)

Best Tool
Tam Tam (Vaarwater App)
“Een briljante en creatieve app die crowdsourcing en nieuwe technologie (bakens, RFID) samenbrengt, maar tegelijkertijd een duidelijk doel dient. De jury ziet potentie voor landelijke uitrol.”

Best Disruptor
Momkai (De Correspondent)
“Een gedurfd en succesvol digital-only medium met innovatief businessmodel. De Correspondent is in staat geweest haar filosofie door te voeren tot de persoon die de helpdesk bemant. Een echte ontwrichter in de markt.”

Best B2B
TriMM (Victron Remote Management)
“Een ontwikkeling in het licht van Internet of Things. De jury is vooral positief over API, waarmee gegevens ook ter beschikking worden gesteld aan derden.”

Best Retention
Mobile Strategy (Hunkemöller Mobile)
“Loyalty zoals Loyalty bedoeld is’. Het platform is de afgelopen jaar verder doorontwikkeld, en daarmee zijn dan ook indrukwekkende resultaten bereikt.”

Best Social
a friend of mine (#UncoverPhilips)
“Niet alleen in Nederland, maar ook over de landgrenzen een groot succes met indrukwekkend resultaat. Mooi om te zien hoe ‘fans’ het werk doen en werkelijk een mediahype rondom het merk hebben gecreëerd.”

Best Corporate
iWink (Koninklijke Wagenborg)
“Een knappe prestatie, zeker binnen de bestaande sector. De jury noemt de website dan ook absoluut indrukwekkend.”

Company of the Year: Philips
“De Company of the Year maakt momenteel grote stappen binnen online. Dat zagen we vorig jaar toen de “Philips Hue” tot winnaar werd verkozen binnen de categorie ‘Disruptor’. Dit jaar wint Philips maar liefst twee awards in onafhankelijke categorieën. De jury prijst het bedrijf door de interne durf en internationale uitstraling en aspiratie. Philips weet uit te stijgen boven productniveau en kiest steeds vaker voor zinvolle innovatie en beleving. Het is een waardige Company of The Year 2014.”

© Fotolia

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Philips

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Ambilight TV werd 20 jaar geleden geïntroduceerd op de IFA in Berlijn, de grootste beurs voor consumentenelektronica die deze week plaatsvindt en dit jaar zelf een 100-jarige jubileum viert. De Philips Ambilight-technologie viert 20 jaar van ontwikkeling en succes. Nog altijd is de techniek een van de meest onderscheidende technologieën binnen de tv-markt. Populariteit van de extra dimensie van licht op de muur bij tv-kijken neemt daarnaast toe bij consumenten. Maar liefst 35 miljoen Ambilight tv's hebben al een tevreden eigenaar gevonden. Daarmee is Ambilight TV een van de meest populaire consumentenelektronicaproducten ooit onder het Philips-merk.

Technology06.09.2024

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Signify maakt vandaag bekend een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI sync box te lanceren. De Philips Hue Play HDMI sync box 8k is ontworpen om je Philips Hue lampen te synchroniseren met de nieuwste HDMI 2.1-videostandaard die wordt gebruikt door populaire spelconsoles zoals de PS5 en Xbox One, met resoluties tot 8K en verversingssnelheden tot 120Hz.

Gadgets05.09.2024

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht

Philips Hue-lampen kampen op dit moment alleen met een probleem, waardoor ze zichzelf nogal op de voorgrond zetten. Ze branden op 100 procent.

Gadgets10.07.2024

Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht

Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op

Philips heeft zijn nieuwe Hue-lamp aangekondigd. Het is een interessant apparaat dat doet denken aan een wake-uplight, maar komt wel met een flink prijskaartje.

Gadgets19.06.2024

Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op

5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen

Philips TV zal na 73 jaar tv-kijken in Nederland (waar zij de grondlegger van zijn) voor jou niet een onbekende zijn. In 1985 waren zij daarnaast de eerste die met de platte tv kwamen zoals we die tegenwoordig kennen en dit jaar vieren ze het 20-jarige bestaan van Ambilight TV.

Technology29.05.2024

5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen

Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring

Het is een televisie voor iedereen die op zoek is naar een indrukwekkende kijkervaring. Zoals je gewend bent van Philips is ook dit weer een meesterwerk in beeldtechnologie.

Technology10.05.2024

Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

In Barcelona kondigde Philips vorige maand weer veel nieuwe producten aan voor 2024. Waaronder ook het nieuwe vlaggenschip in het Ambilight TV-assortiment van 2024. De OLED+959 is de nieuwe definitie van een toonaangeven...

Entertainment22.02.2024

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!
​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips Hue timmert flink aan de smarthomeweg. Lange tijd waren het alleen lampen, maar dat wordt al steeds meer beveiliging, zoals camera’s. Het volgende waar het bedrijf zich op stort zijn deursloten. En daaraan voeg...

Gadgets09.01.2024

​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand