De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Christiaan Koenders (ING Nederland) is gisteren tijdens de jaarlijkse Dialogue Marketing Awards-uitreiking verkozen tot Dialogue Marketeer of the Year 2014. De vakjury was vooral onder de indruk van de wijze waarop hij een complexe organisatie als ING Nederland heeft ondersteund bij het verleggen van de koers naar een dialoog waarin de klant meer en meer als uitgangspunt dient. Yori Högemann (CloseAlert) is uitgeroepen tot Dialogue Marketing Talent of the Year. De lifecycle van Awards is afgesloten met de DM Oeuvre Prijs die dit jaar is toegekend aan Paul Postma, ter erkenning van zijn langdurige en succesvolle bijdrage aan het vak.
Dialogue Marketeer of the Year 2014: Christiaan Koenders
Juryvoorzitter Frans Reichardt: “Christiaan is een resultaatgerichte vakman die zijn organisatie verder brengt met zijn visie op dialoogmarketing, dit in de praktijk brengt, resultaten boekt en mensen enthousiast maakt. Zijn visie is gebaseerd op het proactief adviseren van de klant, dialoog in plaats van product push en crosschannel-denken. De implementatie hiervan leidt tot een cultuurverandering en tot successen in termen van verkoop en service.”
Lees ook: – ING wint Customer Data Award 2013
– ING verkozen tot Sponsor van het Jaar
Dialogue Marketing Talent of the Year: Yori Högemann
“Yori belichaamt een nieuwe generatie dialoogmarketeers voor wie datatechnologie en marketing één zijn geworden. Hij is een jonge en vastberaden ondernemer die in de korte tijd dat hij werkt al veel heeft gerealiseerd. Hij heeft gerealiseerd dat een effectief feedbackinstrument aan de voorkant eenvoudig in het gebruik is, terwijl dit aan de achterkant resulteert in data die adverteerders waardevolle inzichten geven en kansen om snel te anticiperen,” aldus juryvoorzitter Frans Reichardt.
DM Oeuvre Prijs: Paul Postma
“Wij zijn de bèta’s in een ouwehoervak,” een citaat van Paul Postma die de DM Oeuvreprijs overhandigd kreeg uit handen van DDMA-voorzitter Henry Meijdam. Al vanaf de jaren ’80 van de vorige eeuw stelt de aan de Universiteit van Amsterdam afgestudeerd econoom Postma marketingopvattingen aan de kaak. “Stel vast wat de klant doet, niet wat hij zegt dat hij doet,” vormt de basis van Postma’s werk. Deze basis heeft hij in de loop van zijn carrière consequent uitgewerkt en verfijnd. Meijdam:”Paul Postma is al ruim drie decennia toonaangevend in ons vakgebied. Met de Oeuvreprijs onderstreept DDMA Postma’s grote verdiensten voor marketing.“
De winnaars:
Foto: Giuseppe Toppers
© Fotolia
Verder lezen over 2014
Online31.01.2015
Infographic: 10 interessante internet-feitjes over 2014
Online13.01.2015
Een minuut op het internet [Infographic]
Wat plaatsen we allemaal online in 60 seconden?Online24.12.2014
De Dutchcowboys top 10 van 2014
Wat waren de best scorende artikelen van het afgelopen jaar!Social Media23.12.2014
Het allesomvattende social media lijstje van 2014!
Wat werd afgelopen jaar op Facebook, YouTube, Instagram en Twitter het meest bekeken?Online17.12.2014
Een jaaroverzicht om niet te vergeten
Entertainment17.12.2014
Final Cut 2014: 330 films in een supertrailer
Search16.12.2014
De populairste zoekopdrachten van 2014 – Google Year in Search
WK, Utopia, ebola, Tinder & Sven Kramer scoren hoog in Nederland.Social Media09.12.2014