Tijdschrift voor Marketing en DutchCowboys lanceren vandaag een gezamenlijk weblog onder de naam MolBlog Het weblog moet een brug slaan tussen de traditionele en de interactieve marketingwereld.
MolBlog gaat dagelijks aandacht besteden aan prikkelende en opvallende zaken op het gebied van (interactieve) marketing, media en merken. Om ook de brug naar het tijdschrift te slaan, zullen onderwerpen uit het maandblad op een interactieve manier aan bod komen op het weblog. Andersom zal het weblog gebruikt worden om te bekijken welke onderwerpen extra aandacht verdienen in het maandblad.
Tijdschrift voor Marketing heeft een sterke positie bij de marketeers met het maandelijkse tijdschrift en de website DutchCowboys, opgericht door onze Henk de Hooge en Paul Aelen, is Nederlands populairste weblog op het gebied van interactieve marketing.
MolBlog is ontstaan op initiatief van Stephan Fellinger. Als maandelijks columnist van Tijdschrift voor Marketing en vaste redacteur van DutchCowboys, leek een samenwerking hem een logische stap. Stephan Fellinger: Ons vak is enorm in beweging en wij willen de marketeer via het weblog, actief betrekken bij de verdere ontwikkeling van marketing. Er wordt nog te vaak vanuit twee verschillende werelden gedacht, terwijl bijvoorbeeld de consument helemaal niet denkt in termen van traditioneel of interactief, dat bestaat alleen in de hoofden van marketeers.
Hoofdredacteur van het Tijdschrift voor Marketing en www.marketing-online.nl, Theo van Vugt, zegt: MolBlog is een zinvolle aanvulling voor ons. Het directe, snelle contact tussen deskundigen uit het interactieve marketingveldén de traditionele marketingwereld belooft veel. Met MolBlog creëren we een platform waar de deskundigheid van al onze medewerkers in direct contact komt, met de ervaring van onze lezers en bezoekers. We zenden niet meer alleen, maar we gaan nu ook een dialoog aan.
Henk de Hooge: Wij zijn hartstikke trots op deze samenwerking. Het is geweldig dat een klassieke uitgever samen met een groep gepassioneerde webloggers een nieuw interactief weblog opzet. Dit gebeurt allemaal in een tijd waarbij juist weblogs, een steeds belangrijke rol gaan spelen in de overdracht van informatie, of zoals Stephan Fellinger benadrukt, steeds meer richting een model van delen van informatie en communicatie. MolBlog is daarom een goed voorbeeld van hoe je kunt samenwerken in het spanningsveld tussen de ongefilterde content van bloggers, versus de traditionele waarden van de journalistiek.