Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
1 oktober mocht ik tijdens de gratis #VAKDAGDM spreken over contentengagement. Engagement is niet alleen het hart van social media marketing maar ook de kern van het opkomende leergebied genaamd ‘contentmarketing’. Voor mij is de gelijkenis met voetbal sterk daar waar wij het hebben over betrokkenheid en engagement. Het contentaanbod ‘voetbal’ kent een hoge mate van engagement en bijna geen vervelingsfactor.
SOCCER staat voor Simpel, Open, Connect, Content, Engage en Reageer. Op het oog eenvoudig, in de praktijk lijkt de organisatiecultuur hier niet altijd bij aan te sluiten.
Sticky
De betrokkenheid of engagement heeft niet elke organisatie of elk product aan zich plakken. Daarmee is ook dé uitdaging benoemd voor moderne marketeers.
Presentatie
Bijgaande presentatie toont voorbeelden en een heldere opzet van het verkrijgen van meer ‘stickyness’. Geen gouden ei, wel een SOCCER-model om tot meer engagement te komen binnen de huidige moderne vormen van marketing.
Verder lezen over Content
E-mail12.11.2024
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Marketing11.11.2024
Waar begin je als je toch AI-content op je site wil?
Search11.04.2023
YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!
DC Business27.01.2023
Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf
DC Business24.11.2022
Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?
Social Media26.01.2021
Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over
Een beter thuis voor schrijversSearch14.12.2020
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?
Online07.09.2020
Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!
Verder lezen over Engagement
Social Media04.04.2019
Instagram marketing in 2019: less is more
Social Media11.09.2018
5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events
Online25.04.2017
De perfecte customer experience creëer je zelf
DC Business15.06.2016
Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content
Social Media07.10.2015
5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk
Events11.06.2015
De 10 Instagram-geboden voor merken
Social Media17.02.2015
Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen
En met foto's nu de minste?Social Media19.08.2014