Marketing17.09.2013

LinkedIn Company Pages – meer profileringsmogelijkheden voor merken met inhoud


linkedin-company-pages-meer-profilerings.jpg
linkedin-company-pages-meer-profilerings.jpg

Het valt je misschien op dat bedrijven opeens zichtbaarder zijn op LinkedIn. Nog niet? Hou dan de komende tijd je newsfeed in de gaten, want ook als je geen organisaties volgt, zullen ze zo nu en dan prominent in je feed opduiken. Dat komt doordat LinkedIn eind juli ‘sponsored updates’ introduceerde. Hiermee kunnen organisaties zich beter profileren met hun Company Page en updates en een ‘following’ op bouwen. Je kent misschien de intro al, hieronder meer info over wat je eraan hebt. 

Targeting

Hoewel LinkedIn wat betreft professionele doelgroeptargeting veel sterker is, kiezen organisaties – zelfs B2B – vaak voor Facebook als sociaal kanaal voor hun branding en profilering . Niet altijd even logisch. Facebook werkt immers met demografische en interesse-informatie, terwijl LinkedIn op de goudmijn van professionele informatie zit, zoals beroepsmatige aandachtsgebieden, namen van werkgevers, senioriteitsniveau etc.

De belangrijkste reden waarom Facebook toch professioneel wordt ingezet, is natuurlijk de enorme populatie (“fish where the fish are”). Ook is het op Facebook al veel langer mogelijk gericht content te laten zien – geografisch, demografisch of bijvoorbeeld aan ‘vrienden van vrienden’: de sponsored posts. Op LinkedIn was je voor het vergroten van je bereik afhankelijk van de LinkedIn-activiteit van je medewerkers en je fanbase of van adverteren met een verlaagde geloofwaardigheid. ‘Sponsored updates’ van LinkedIn is een grote stap naar meer speelruimte voor (B2B) merken.

Delen met vrienden of vakgenoten

Op Facebook zie je bijvoorbeeld dat mensen B2B-bedrijven wel volgen maar weinig zakelijke posts delen met vrienden. Niet zo gek omdat ze daar verbonden zijn met vrienden en familie en niet met vakgenoten. Op sociale media geldt in het algemeen dat mensen hun netwerk iets willen geven dat hen interesseert. Op LinkedIn zal daarom delen van zakelijke informatie alleen maar toenemen.

Verschil advertentie en sponsored update

Heel gericht adverteren op LinkedIn kan natuurlijk al lang. Daarmee kun je professionals binnen bepaalde criteria uitnodigen op je Company Page, website of group. Betalen voor inhoudelijke exposure in de newsfeed van een doelgroep – native zoals dat heet – was er nog niet. Voor veel bedrijven wordt het nu interessanter werk te maken van hun Company Page omdat ze met ‘sponsored updates’ de groei van een following sterk kunnen beïnvloeden.

screen-shot-2013-09-12-at-12-07-20-pm.jpg
screen-shot-2013-09-12-at-12-07-20-pm.jpg
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over LinkedIn

Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI

LinkedIn heeft AI helemaal ontdekt. Het rolt nu nog meer mogelijkheden uit, waaronder de optie om je curriculum vitae een flinke boost te geven. 

Social Media14.06.2024

Krijg een overtuigender CV op LinkedIn met hulp van AI

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

LinkedIn introduceert binnenkort games op het platform. Het zakelijke social medium wil graag dat collega’s met elkaar de strijd aangaan om zo de banden aan te halen en een leuk gespreksonderwerp te hebben. Het zou nie...

Social Media18.03.2024

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

LinkedIn is uitgegroeid tot dé bestemming voor professionele waardecreatie, iets wat Franck Fielemon en Ina Boer, auteurs van 'De perfecte post op LinkedIn', krachtig benadrukken. Dit platform, rijk aan gebruikers in Ne...

DC Business12.03.2024

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

2023 gaat de geschiedenis in als een rampjaar voor de tech-giganten. Tot nu toe zijn er bij de verschillende grote tech-bedrijven zoals Meta, Amazon en Intel dit jaar al bijna een kwart miljoen mensen hun job kwijtgeraak...

Social Media16.10.2023

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaise
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar de STEM-sector: Science Technology, Engineering en Mathematics. Helaas zijn de resultaten niet al te positief, want er is enerzijds een tekort aan talent en anderzijds wordt het poten...

Technology22.06.2023

LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

LinkedIn viert zijn twintigste verjaardag en dat doet het met inmiddels meer dan 930 leden in meer dan 200 landen. Indrukwekkende aantallen, maar twintig jaar is ook niet niets. LinkedIn staat nog steeds als een huis en...

Social Media08.05.2023

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is