De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Woensdagavond 29 mei organiseert Tijdschrift voor Marketing in samenwerking met het Platform Innovatie in Marketing (PIM) alweer de 13e editie van de Marketeer of the Year verkiezing in het CoolBrands House in Amsterdam. Het thema van dit jaar is Marketing Leadership: Welke rol moet marketing nemen in de nieuwe realiteit? Voor het eerst mag ook het publiek samen met de jury bepalen wie de uiteindelijke winnaar wordt.
Tijdens het event geeft internationale topspreker Rob Markey zijn visie op leiderschap vanuit ‘Leading by Letting Go’. Alexandra Jankovich, managing partner bij SparkOptimus, verzorgt een column over Marketing Leadership.
Elsbeth Eilander, hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing: ‘Ik ben erg blij met de komst van Rob Markey en Alexandra Jankovich. Zowel Markey als Jankovich hebben een duidelijke visie over marketing en leadership en hun key notes vormen een logische aanvulling op de presentaties van de 3 genomineerden voor de award.’
Hans Molenaar, voorzitter PIM: ‘De genomineerden voor de Marketeer of the Year zijn topmarketeers die op een innovatieve en succesvolle manier Marketing Leadership in de praktijk brengen.’
Uit een longlist van 10 marketeers koos de jury drie genomineerden: Robert Bohemen (CMO De Bijenkorf), Nico Rijkhoff (Director Brand Ziggo) en Roel Welsing (Hoofd Marketing Triodos Bank). “Zij zijn in staat geweest in de nieuwe realiteit waarin het vak zich bevindt, hun klanten aan te blijven spreken met een innovatieve en tegelijkertijd koersvaste marketingstrategie. In een pitch van 15 minuten vertellen ze hoe zij dit hebben aangepakt.”
De jury van Marketeer of the Year 2013 bestaat uit de winnaars van de voorgaande edities en vertegenwoordigers van de organisatoren. De verkiezing wordt dit jaar voor het eerst gedaan door een combinatie van het jury-oordeel (75%) en de beoordeling door het aanwezige publiek (25%).
Het event start om 17:00 uur met een borrel en een introductie, gevolgd door keynote spreker Rob Markey. Vervolgens geven de drie genomineerden een pitch en is er een walking dinner. Alexandra Jankovich verzorgt na de pitches een column. Ten slotte wordt uiteraard de Marketeer of the Year 2013 Award uitgereikt.