11.01.2013
Marketing

Joris Merks (Google) DM Man van het jaar 2012

By: Redactie Dutchcowboys

BlogMarketing
joris-merks-google-dm-man-van-het-jaar-2.jpg
joris-merks-google-dm-man-van-het-jaar-2.jpg

Gisteren is tijdens de uitreiking van de DM Awards Joris Merks van Google gekozen tot DM Man van het jaar 2012. De vakjury is vooral onder de indruk van de resultaten die Merks boekte met de ontwikkeling en introductie van de Consumer Barometer. Met dit marketinginstrument kan een beter fundament worden gelegd onder campagnes en kan de effectiviteit ervan worden vergroot. Merks heeft hiermee een belangrijke bijdrage geleverd aan het vak. De DM Oeuvre Prijs is dit jaar overhandigd aan Carel Rog, onbetwist eminence grise van de dialoogmarketingsector. 

De jury is onder de indruk van Merks zijn inzet, persoonlijkheid en professionele resultaten. Juryvoorzitter Frans Reichardt:“Joris Merks is een gedreven, veelzijdige marketeer met een verfrissende en heldere visie op marketingcommunicatie. Hij combineert kennis van media, communicatie en onderzoek en heeft een creatieve kijk op data(-analyse). Met zijn boeken, tools en lezingen brengt Joris de on- en offline marketingwereld continu dichter bij elkaar en weet hij het heden en de toekomst van dialoogmarketing op begrijpelijke wijze bij elkaar te brengen.”

Oeuvre Prijs
De prestigieuze DM Oeuvre Prijs is uitgereikt aan Carel Rog. DDMA voorzitter Henry Meijdam: “De heer Rog heeft zijn sporen in marketing en privacy ruimschoots verdiend. Als directeur Benelux van Readers Digest, als lid van de Raad van Advies van het CBP en als voorzitter van FEDMA en de Privacy Commissie van VNO-NCW is hij van grote waarde voor de branche geweest. Sinds 2010 is de heer Rog voorzitter van de DDMA Privacy Autoriteit.
In deze rol deelt hij nog steeds zijn kennis en ervaring. Het DM vak zit in zijn DNA en de DM Oeuvre Prijs is een zeer verdiende erkenning voor zijn tomeloze inzet voor onze sector.

Overige genomineerden
De jury prijst ook de overige DM M/V genomineerden, Richard Verhoeff (Crystalloids Innovations), Willem Sodderland (Buzzer) en Christiaan Holman (Vodafone Nederland) voor hun inspanning het afgelopen jaar. Zij namen geen Award mee naar huis, maar ontvingen uit handen van de jury een rapport en oorkonde van hun nominatie.

Share this post