Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Wat willen wij het liefst in de zakelijke markt? Een klant die vraagt naar onze producten en diensten! Die inziet dat deze zijn probleem oplossen, zijn leven veraangenamen, rendement bieden. Dit is een ideale situatie die we allemaal willen. En dat kan ook, maar hoe?
Het antwoord hierop is kort gezegd: Breng over de bühne wat je hebt! Zorg dat klanten weten wat voor moois jij op de plank hebt liggen, daar veilig achter de muren van je bedrijf. Laat het de klant beleven in de vorm van concreetheid, tastbaarheid; wat kunnen zij ermee? Welke klantvraag vult het in?
In de B2B is er sprake van bescheidenheid. Achter de bedrijfsmuren zijn producten en diensten klantproof, maar daarbuiten klant-onzichtbaar. De GAP hiertussen kan opgelost worden. Dit door de inzet van de commerciële afdeling of de vragende klant!
De vragende klant is de klant die zelf actief zoekt naar producten en diensten. Hij wil zijn behoeftes invullen en kijkt daarvoor naar de meest geschikte oplossing. Deze klant zie je meer en meer in de B2B sector. De klant is zelfstandig, weet wat hij (zelf!) wil, heeft de nodige kennis en kunde en een duidelijke visie.
Om de vragende klant te ontmoeten in zijn klantreis ofwel customer journey dient de marketingafdeling alles uit de kast halen. Bekeken moet worden op welk moment zij de klant kunnen “voeden” met relevante triggers om hem de weg naar het bedrijf te laten vinden, of liever gezegd naar de commerciële contactpersonen van de organisatie. Zij moeten zorgen voor een pasklaar antwoord op de vragende klant. Hierna begint de cirkel van de klantreis opnieuw. Behoeftes ontstaan elke dag, net als vragen..
Bron: http://www.customerchampions.co.uk/customer-journey-mapping-cjm/
Verder lezen over B2B
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthE-mail31.03.2022
Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland
Nieuws26.10.2021
Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in Q3 flink stijgen
DC Business19.05.2021
LinkedIn meest waardevolle saleskanaal voor 2021
Online21.12.2020
Do’s en don’ts van een B2B webshop
E-mail02.09.2020
Onderzoek: vertrouwen en verbondenheid belangrijk voor customer journey in 2020
E-mail01.09.2020
B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant
advertorialOnline18.03.2020
Virtuele assistent helpt thuiswerkers met het genereren en opvolgen van leads
Verder lezen over Bedrijven
Lifestyle20.11.2024
4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws06.11.2024
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Winnaar van de Top 250 Golden Scaler AwardDC Business11.10.2024
5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Search26.09.2024
Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps
DC Business23.09.2024
Flintfox lanceert snelle real-time pricing engine nu ook voor SAP-klanten
Lifestyle04.09.2024
5 dingen die altijd goed zijn in een kerstpakket
Verder lezen over Toekomst
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Technology04.09.2024
Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Nieuws04.07.2024
Merganser: een Offshore Floating Solar platform in de Noordzee
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Artificial Intelligence26.06.2024
Symposium ‘Artificial Intelligence’ door het Jeroen Bosch Ziekenhuis
Gadgets20.06.2024