Nederland behoort wederom tot de top 3 van best scorende landen in Europa op het gebied van geïntegreerde marketingcommunicatie campagnes. Vijf Nederlandse campagnes uit de koker van vijf bureaus zijn in verschillende categorieën beloond met de IMC European Awards. De internationale jury toetste in totaal 64 inzendingen verdeeld over 14 categorieën. Deze zijn beoordeeld op strategie, mediakeuze, creatieve strategie en effectiviteit.
Ogilvy Amsterdam won met hun campagne Dutch Shark Alarm twee gouden awards. Doom & Dickson ontvangt één gouden en twee zilveren awards voor HEMA’s Mega Push Up BH campagne. Zilver werd ook toegekend aan ETCETERA met Kleur je clubhuis voor AkzoNobel. KOEN wint met Made in Holland zilver net als De Issuemakers voor hun campagne MediaMasters 2011.
Goud in Europa
Drie gouden awards zijn toegekend aan het Ierse bureau Tequila voor de campagnes Tweet Hunt (2 st.) en Tweet Cafe. Goud ging ook naar; Profeten (België) voor de campagne Een Phygital Ronde van het MAS, Wunderman, Ogilvy & Mather en Mindshare (Tsjechië) voor Do it yourself, Draftfcb (Spanje) voor The No Hunger Machine, Gmr Marketing (Spanje) voor The Room en het Britse bureau The Lounge Group voor hun campagne Mint Revolution.
Van de 64 campagnes uit 11 verschillende landen zijn er in totaal 46 bekroond; 11 met goud, 18 met zilver en 17 met brons. Renate Vogt, juryvoorzitter over de jurering: “Dit jaar waren enkele campagnes zeer creatief in de manier waarop zij de doelgroep bereikte en resultaten genereerde. De jury was verrast over het ingenieuze gebruik van mobiele en sociale media in combinatie met traditionele communicatiemiddelen. Daarnaast zagen we dat campagne budgetten niet per se de sleutel tot succes zijn, maar eerder hoe de begroting is ingericht. Meerdere campagnes waren in staat om geweldige resultaten met zeer beperkte middelen te realiseren. Misschien is wel de huidige economische situatie in heel Europa een stimulans voor creativiteit.”