17.07.2012
Marketing

Guerilla-actie *bliep plaagt concurrent Hi

By: Jeroen de Hooge

BlogMarketing
guerilla-actie-bliep-plaagt-concurrent-h.jpg
guerilla-actie-bliep-plaagt-concurrent-h.jpg

Afgelopen vrijdag werd in de Heineken Music Hall in Amsterdam het evenement Fris XXL georganiseerd. Dit alcoholvrije feest wordt gesponsord door telefoonprovider Hi in samenwerking met andere sponsoren. Volgens Adformatie heeft het nieuwe belmerk *bliep daar voor een flinke rel gezorgd. Jongeren die naar het feest gingen, plakten ‘enkele duizenden’ *bliep stickers op muren, deuren en vlaggen. Vooral het logo van Hi moest het ontgelden.

*bliep heeft sinds kort een actie waarbij een iPad 3G te winnen is met een jaar lang *blieptegoed. Het enige wat jongeren hiervoor moeten doen, is *bliep-stickers ophalen bij de Free Record Shop en de stickers plakken op de leukste plekken. Deze foto moet vervolgens gedeeld worden via Facebook of Twitter om kans te maken op de prijs. De actie loopt nog tot volgende week vrijdag. Volgens Robert van Hoesel, de 19-jarige marketingmanager van *bliep, gaat het om een actie waar *bliep niets mee te maken heeft gehad. De stickers zijn enorm populair onder jongeren.

Van Hoesel tegen Adformatie: ‘Op een gegeven moment zagen wij leuke foto’s voorbij komen met die stickers. We besloten de leukste te gaan belonen met een jaar gratis *blieptegoed en een iPad. En dat hebben we geweten.’ Volgens de HMH is een groep jongeren expres het evenement binnengedrongen om de stickers uit te delen. Het leek even uit de hand te lopen toen HMH dreigde met een aanklacht, maar ze hebben het uiteindelijk alleen gelaten bij het verwijderen van de verantwoordelijken op het evenement. Van Hoesel: ‘Wij zien dit als een vervelend incident, maar wel eentje die veroorzaakt is door een groep fanatieke jongeren.’

Share this post