29.10.2010
Marketing

The Cannibal Restaurant Case Study

By: Henk de Hooge

BlogMarketing

Slimme guerrilla-marketing campagne voor de Vegetarian Foundation in Duitsland waarin een kannibalen restaurant werd gecreëerd voor klanten in Berlijn. Eerst werd geadverteerd voor diverse medewerkers, waaronder chirurgen met een “open mind” voor de eerste buzz.

Toen het restaurant mensen ging bellen om lichaamsdelen te doneren ging de campagne in no-time de gehele wereld over via honderden nieuwssites, Facebook, Twitter en verschenen er zelfs advies video’s op YouTube. Schrikbarender was dat binnen 24 uur 63 boekingen werden gemaakt met mensen die bereid waren om te doneren …

In slechts 5 dagen werd de site 120.000 keer bezocht en kreeg de actie zoveel media-aandacht dat het tijd werd om een persconferentie te houden waarin de bedenkers hun visie over het vegetarisme vertelden aan het grote publiek! De campagne had een budget van slechts 5.000 euro en heeft volgens ingewijden 5 miljoen euro aan media-exposure opgeleverd en 50 miljoen page-views wereldwijd.

https://youtube.com/watch?v=vXP2W9WXkBM%3Ffeature%3Doembed

Share this post