Met de zomerhitte en de vakantie voor de deur maakt Nederland zich weer op voor de grote trek naar het zuiden. Hoogste tijd dus om weer even te oefenen met het inpakken van de auto. Voor verzekeraar Centraal Beheer Achmea ontwikkelde Tribal DDB Amsterdam de game ‘AutoStouwen’, een Tetris-achtige game waarbij de speler de auto zo efficiënt mogelijk moet inpakken. Een aantal easter-eggs verhogen de fun-factor en leveren de speler een hogere score op, plus de beste spelers maken kans op 1000 euro vakantiebonus. Hoe staat het met jouw inpak-skills?
Dankzij de crisis gaan steeds meer mensen met de auto op vakantie. De verzekeraar speelt hier met het nieuwe autoverzekeringspakket ‘Aan Alles Gedacht’ op in: het zorgt voor een verzekering vóór, tijdens en na de vakantie. Aansluitend op de tv-commercial, bedacht Tribal DDB Amsterdam deze game om het verzekeringspakket onder de aandacht te brengen. Concept en design werden in huis gedaan, de productie van de game werd bij Redurban ondergebracht.