Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
Vorig jaar hadden wij Jan Willem Sieburgh van het Rijksmuseum (klik hier voor de exclusieve DC Boulevard video) die zeer verrassend de marketingman van het jaar werd. Hij versloeg daarbij TomTom als ook Bol. De prijs is een initiatief van Nima, Platform Innovatie in Marketing (PIM) en het Tijdschrift voor Marketing(TVM). Op 3 juni 2010 wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens een event van het Tijdschrift voor Marketing. Men zal in 2010 kiezen uit Boukje Bügel-Gabreëls, commercieel directeur NS Reizigers of Ton van Eijk, marketing directeur Wehkamp.nl en mijn favoriet: Felix Tenniglo, directeur Inshared. Op wie zou jij stemmen? Doe hier polls.linkedin.com/poll-results/90012/qwrge mee aan de poll.
Reageer op dit artikel met jouw voorkeur (vermeld je mailadres) en maak kans op 2 Vipkaarten voor het event Marketeer of the Year op 3 juni 2010.
Voor de volledigheid de overige genomineerden die voor de uitverkiezing zijn afgevallen:
* Marjolijn Blok, head of marketing Thomas Cook Nederland.
* Peter Hoitinga, commercieel directeur Ditzo.
* Jeroen Pietryga, marketing directeur Albert Heijn.
* Luc Suykens, marketing director Procter&Gamble Benelux.
* Kiliaan Toorenaar, commercieel directeur Marktplaats.nl.
* Remon Veraart, director Americas voor Trespa International.
* Hanneke Willenborg, Great Brand Mother/Global Brand Development Manager Ben&Jerry’s.