In een tijd waarin services als Foursquare en Gowalla koning zijn binnen de social marketing, zijn genoeg fashion merken nog zoekende in de mogelijkheden van social media in het algemeen. Toch zijn er enkele retailers en merken die flink aan het experimenteren zijn met mobiele social marketing strategieën. Een van die innovatieve fashion brands is Marc Jacobs.
Marc Jacobs is een van de weinige merken die zich vanaf het begin af aan volledig richt op social technology. Daarbij heeft online marketing voortdurend de voorkeur boven traditionele events. In tegenstelling tot andere merken weet Marc Jacobs actief de dialoog aan te gaan met haar klanten via social media. Voor New York Fashion Week 2010 werd bijvoorbeeld besloten om naast alleen streaming video van de modeshows, de online gesprekken offline te brengen met Foursquare.
Samen met Foursquare ontwikkelde Marc Jacobs de ‘Fashion Victim’ badge om in te checken in een van de Marc by Marc Jacobs stores in de Verenigde Staten. Vier mensen die de badge verkregen in New York maakten kans op kaarten voor de Marc Jacobs show. Een bundeling van krachten die zowel Marc Jacobs als Foursquare heel wat mond tot mond reclame opleverde. Een van de winnaars, Elaine Ellis, schreef een blog over haar ervaring en bedankte daarin Foursquare en Marc Jacobs: ‘Marc Jacobs made my dreams come true; there will never be a better day in my life!’
Er ligt zeker een toekomst op het gebied van location based marketing voor retailers en merken. Zo kan het aantal winkelbezoeken toenemen door interactieve toepassingen die een link leggen tussen het online sociaal netwerken en de in-store winkel-ervaring. Denk aan de toegang richting foto’s, video’s, reviews en real-time advies. Uiteindelijk kan location based marketing leiden tot een hogere klanttevredenheid, maar ook positieve recensies of verkopen, zowel online als offline.
[Via]
Verder lezen over Foursquare
Mobile23.10.2024
De app Foursquare gaat verdwijnen: Swarm blijft
Social Media23.06.2015
Mayorships terug in Swarm
Inchecken maar!Social Media07.05.2015
Mayorships komen weer beschikbaar in Swarm
Social Media14.03.2015
Nieuwe chatfunctie voor Swarm na update
Mobile07.08.2014
Dit is hem dan, de nieuwe Foursquare App
find places you’ll love, anywhere in the worldSocial Media24.07.2014
Inchecken met Foursquare niet meer mogelijk
Social Media01.07.2014
Foursquare gaat data verkopen aan ontwikkelaars
Social Media02.05.2014
Foursquare splitst op en lanceert nieuwe app Swarm
Verder lezen over Location Based
DC Business16.10.2023
Waarom folders zo goed werken onder doe-het-zelvers
Gadgets27.01.2022
Waarom Apple’s AirTag een slecht idee blijkt te zijn
Online13.08.2018
Google trackt je locatie ook als je zegt dat het niet mag
De ene instelling is de andere blijkbaar nietNieuws09.08.2018
Defensie Nederland volgt voorbeeld VS: geen locatietrackers meer
gps-locatie geeft te veel wegNieuws30.01.2018
Facebook gaat meer prioriteit geven aan lokaal nieuws
Social Media18.10.2017
WhatsApp laat je nu ook je locatie live delen
Social Media26.06.2017
Snapchat onduidelijk over delen locatie bij gebruik van Snap Map
Social Media13.11.2014