Marketing16.11.2009

Hoe bereik ik online mijn klanten?


hoe-bereik-ik-online-mijn-klanten.jpg
hoe-bereik-ik-online-mijn-klanten.jpg

Je ziet ze regelmatig langskomen, onderzoeken naar het online aankoopgedrag van consumenten. De belangrijkste bevinding is meestal dat het e-tailers onvoldoende lukt om klanten op hun website vast te houden. Of nog belangrijker, aan te zetten tot het plaatsen van orders. Het aanbod van online shops is groot. Internetgebruikers vormen binnen enkele seconden hun oordeel. Zij zijn vaak snel weer weg als hetgeen ze krijgen voorgeschoteld hen niet aanstaat. Een ander opmerkelijk online fenomeen zijn de vele volle ‘winkelwagentjes’ die de kassa uiteindelijk niet halen. Deze zelfde twijfels over effectiviteit en conversie gaan op voor online advertenties. Wat kunnen e-tailers en adverteerders doen om (potentiële) klanten meer aan zich te binden? Hoe halen zij optimaal rendement uit hun internetinvesteringen?

Het antwoord op deze vraag is eigenlijk redelijk voor de hand liggend: de klantervaring verbeteren. Met gebruik van rijke internetapplicaties kunnen e-tailers de aantrekkelijkheid en het gebruiksgemak van hun commerciële platforms verbeteren. Hierdoor blijven klanten langer hangen en gaan sneller over tot aankoop. Voor adverteerders geldt dat zij de ‘look and feel’ van hun  advertenties (nog) nauwkeuriger moeten toespitsen op de beoogde doelgroep. Dit klinkt echter eenvoudiger dan het is. Want wat de ene klant handig en aantrekkelijk vindt, kan voor een ander veel minder voor de hand liggend en overtuigend zijn. Gelukkig wordt het tegenwoordig steeds eenvoudiger om rijke internetapplicaties en content te personaliseren. Hiermee kan worden ingespeeld op de specifieke wensen van gerichte doelgroepen en individuele klanten.

De laatste uitdaging die overblijft is hoe je als e-tailer te weten komt wat deze specifieke wensen van je klanten dan precies zijn. En als adverteerder waar je doelpubliek gevoelig voor is. De cirkel van optimalisatie van klantervaringen wordt rondgemaakt met analyse. Met de juiste tools is het mogelijk om het gedrag van internetgebruikers binnen e-commerce platforms volledig te monitoren. Aan de hand van deze gegevens kunnen content (bijvoorbeeld advertenties) en applicaties (bijvoorbeeld aankooptools) nauwkeurig worden toegespitst.

Met de cyclus ontwerp, creatie, implementatie, analyse en optimalisatie worden e-tailers en adverteerders in staat gesteld betere e-commerce producten en diensten te (laten) ontwikkelen en de online betrokkenheid van klanten te vergroten. Vanuit deze gedachte heeft Adobe besloten om de krachten te bundelen met Omniture. Door de creatie van content en rijke internetapplicaties te combineren met webanalyse- en meettechnologieën onstaat een krachtig e-commerceplatform. Hiermee worden e-tailers en adverteerders in staat gesteld om zich daadwerkelijk te verplaatsen in de wensen en interesses van potentiële klanten en hun oplossingen gericht te optimaliseren. Op deze manier kunnen zij zich ervan verzekeren dat hun internetinvesteringen echt doeltreffend zijn.

...

Verder lezen over Adobe

Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken

Adobe heeft het nog niet ingebouwd in tool, maar het is gemaakt voor Illustrator. De tool heet nu nog Project Turntabel en het laat mensen versteld staan van wat de computer allemaal kan bedenken.

Artificial Intelligence21.10.2024

Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

Als AI stop motion-video kan maken en het er ook echt goed en echt uit kan laten zien, want dat is juist bij dit type animatie essentieel, dan kan dat betekenen dat deze toffe films veel sneller kunnen worden gemaakt.

Artificial Intelligence16.10.2024

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

Logitech MX Creative Console: gemaakt voor alle digital content creators

Logitech heeft onlangs de MX Creative Console aangekondigd: een nieuwe productcategorie in het portfolio van Logitech die is gericht op alle digitale creators. Het is een device waarmee zij zich volledig kunnen focussen op hun artistieke ambities.

Gadgets10.10.2024

Logitech MX Creative Console: gemaakt voor alle digital content creators

Vage, oude video’s worden scherp door nieuwe tool Adobe

Heb je al gehoord van Adobe VideoGigaGAN? Het is niet voor iedereen beschikbaar, maar de eerste resultaten zijn fenomenaal.

Online25.04.2024

Vage, oude video’s worden scherp door nieuwe tool Adobe

Adobe geeft indrukwekkend voorproefje van AI in videobewerking

Adobe maakt het mensen die video's bewerken steeds makkelijker: ze kunnen nu hele objecten veranderen, verwijderen of erbij zetten in hun video. En er is meer.

Online15.04.2024

Adobe geeft indrukwekkend voorproefje van AI in videobewerking

​Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen

De populaire designtool Canva doet een grote overname: Affinity. Misschien zegt Canva je meer dan Affinity, maar het betekent vooral dat Adobe moet gaan oppassen. Affinity maakt namelijk dezelfde soort producten als Adob...

Online27.03.2024

​Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen

Adobe Project Music GenAI Control is de Photoshop voor muziek

Project Music GenAI Control wordt al gekscherend de ‘Photoshop for Music’ genoemd. Deze nieuwe experimentele tool van Adobe Research is zo ontwikkeld dat de manier waarop je gemaakte audio en muziek kunt creëren en...

Technology01.03.2024

Adobe Project Music GenAI Control is de Photoshop voor muziek

​Adobe draait koop van Figma terug: dit is waarom

Adobe, bekend van onder andere Photoshop en Acrobat Reader, was van plan om Figma te kopen maar ziet hier nu toch vanaf. Figma, het bedrijf achter het programma Figma, dat wereldwijd wordt gebruikt om ontwerpen te maken...

Technology19.12.2023

​Adobe draait koop van Figma terug: dit is waarom

Verder lezen over E-Commerce

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth
​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden