Marketing05.10.2009

Hotel internet marketing


hotel-internet-marketing.jpg
hotel-internet-marketing.jpg

Synovate heeft uitgezocht hoe men hotels vindt en hoe belangrijk bepaalde kenmerken van een hotel zijn voor de uiteindelijke keuze van een hotel. Het onderzoek is uit 2009 en hierbij zijn maar liefst 6300 mensen uit 10 landen (740 Nederlanders) ondervraagd. 

Het merendeel van de Nederlanders (75%) doet onderzoek, vindt een aantal interessante hotels en kiest vervolgens de meest geschikte. Slechts één op de tien Nederlanders kiest meteen voor het eerste de beste redelijke hotel dat men tegenkomt. Van de boekers in Nederland gebruikt 67% het internet. 41% van deze groep surft naar de website van een hotel en 26% bezoekt een hotel beoordelingssites. Slechts 11% van de Nederlanders informeert nog bij een ‘offline’ reisbureau. Wellicht open deur, maar de reisbureau gangers zijn vooral mensen in de leeftijdscategorie van 50-65+.

De helft van de Nederlanders is het er mee eens dat een negatieve hotelervaring de hele reis kan bederven en 91% van de Nederlanders geeft aan dat ze anderen over een slechte ervaring vertellen. Ook positieve ervaringen worden gedeeld: 95% deelt goede ervaringen met vrienden en familie. Websites als Tripadvisor en Zoover zijn dus van belang om mee te nemen in de social marketing activiteiten van de hotel marketeers.

Binnen vijf jaar heeft internet de helft van het marketingbudget
Meer onderzoek van Synovate laat zien dat het aandeel van het marketingbudget dat naar online activiteiten gaat het afgelopen jaar verder is gestegen van 21 procent naar 24 procent en naar verwachting van de Nederlandse marketeers zal binnen vijf jaar de helft van het budget naar online activiteiten gaan aldus het Tijdschrift voor Marketing.

Verder lezen over Vergelijkingssite

Boekingssites onderzocht op transparantie door Britse waakhond

De reclames laten er allemaal geen twijfel over bestaan: "als je bij ons bestelt krijg je zeker weten de laagste prijs!" Maar is dat wel zo? Zijn bekende boekingssites als Trivago, Expedia en Booking.com wel het goedkoop...

Online27.10.2017

Boekingssites onderzocht op transparantie door Britse waakhond

Trivago, Booking.com en anderen onder de loep
Huizensite stelt verborgen kosten verhuurplatformen aan de kaak

Het rommelt enorm achter de schermen in de verhuurmarkt voor vakantiehuizen. Die markt wordt gedomineerd door een aantal grote partijen zoals Airbnb, HomeAway en Belvilla. Het zijn bekende namen waar mensen doorgaans all...

Online25.10.2017

Huizensite stelt verborgen kosten verhuurplatformen aan de kaak

sponsored story
50% van de jaarpremie gaat naar de vergelijkingssites

Een verzekerde is gemiddeld 400 euro per jaar kwijt aan zijn of haar autoverzekering. De beloning die sommige vergelijkingssites hiervoor vragen, kan oplopen tot 200 euro. Het is dan ook niet zo vreemd dat ruim 80% van...

Automotive17.03.2015

50% van de jaarpremie gaat naar de vergelijkingssites

Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites

Van de Nederlandse internetgebruikers maakt 40% wel eens gebruik van een vergelijkingssite. Zo'n site brengt per categorie producten van verschillende aanbieders bij elkaar waardoor je een vergelijking kunt maken. Hoewel...

Online16.08.2013

Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites

Veiling voor verzekeringen van consumenten

Sinds kort is het mogelijk voor consumenten gratis hun verzekeringen te kunnen veilen. Dit is mogelijk via een nieuw platform waar je als bezoeker (anoniem en vrijblijvend) je lopende reis-, inboedel-, opstal- of autover...

Online31.10.2012

Veiling voor verzekeringen van consumenten

Vergelijkingssites verslaan Google Shopping op alle fronten

Traditionele vergelijkingssites, zoals Kieskeurig en Vergelijk.nl, verslaan de nieuwe concurrent Google Shopping nog op alle fronten. Uit een onderzoek naar ruim 1.200 online aanbiedingen, uitgevoerd door  BesteProduct....

Online09.07.2011

Vergelijkingssites verslaan Google Shopping op alle fronten

Prijzenoorlog tussen vergelijkingssites losgebarsten?

In de markt voor vergelijkingssites is volgens Beslist.nl het startschot gegeven voor een prijzenoorlog. De prijsvergelijker heeft aangekondigd nog deze maand de tarieven voor webwinkels met eenderde te verlagen. De stri...

Online23.10.2010

Prijzenoorlog tussen vergelijkingssites losgebarsten?

Sanoma Digital koopt energieprijzen.nl

Vandaag tekende Sanoma Digital, voorheen Ilse Media, de koopovereenkomst met adviesbureau Ecofys. De overname van de onafhankelijke vergelijkingssite is een aanvulling op andere vergelijkingssites van Sanoma zoals kieske...

Online15.01.2010

Sanoma Digital koopt energieprijzen.nl